Dörren hänger lite åt vänster det är en glipa uppe sen tar den i där nere lite. Ingen aning om hur jag ska justera det antar att det har med gångjärnen att göra.

• Dörr som hänger snett med glipa upptill och tar i nederkant, synligt problem, sannolikt relaterad till gångjärnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörrgångjärn med flera skruvar synliga, används för att justera en dörr som hänger snett och tar i nere.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Such a large deviation can be caused by either building subsidence or poor installation. In both cases, the solution is to reinstall the door frame.

S sturnus skrev:
Such a large deviation can be caused by either building subsidence or poor installation. In both cases, the solution is to reinstall the door frame
Is it not possible to make it a little better with tweaking the hinges? I don’t need it perfect just a small amount and it will clear the bottom where it’s rubbing?

McLovin McLovin skrev:
Dörren hänger lite åt vänster det är en glipa uppe sen tar den i där nere lite. Ingen aning om hur jag ska justera det antar att det har med gångjärnen att göra.
Du skulle kunna prova med en gångjärnsknäckare, och knäcka övre gångjärnet på dörren, inåt mot dörren, då flyttar sig dörrbladet ut mot karmen om jag får detta rätt i huvudet.. 😊

RasmusR RasmusR skrev:
Du skulle kunna prova med en gångjärnsknäckare, och knäcka övre gångjärnet på dörren, inåt mot dörren, då flyttar sig dörrbladet ut mot karmen om jag får detta rätt i huvudet.. 😊
Får kanske köpa en sån, men det känns som gångjärn inte ska gå att böjas så lätt? Men vad vet jag?

RasmusR RasmusR skrev:
Wrong! If anything, then in the opposite direction! Because the gap is on the side opposite the hinges. Bending it as you wrote will cause the door to slide inwards, which will cause it to wedge at the bottom. Now it rubs against the threshold. I don't believe that such a large gap can be removed with this tool. Because on the other side, on the long edge of the door, there should be a gap twice as large. This results from simple geometry.
You can unscrew the "karm skruv" from the side of the door frame hinges (provided that the door frame is a gap on that side) and lift the door frame from that side up. You will need to make new holes for the screws

G
Det är svårt att veta vad som felar utan att se en bild där hela dörren syns och är stängd, och bilden är tagen från gångjärnssidan.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
S sturnus skrev:
Wrong! If anything, then in the opposite direction! Because the gap is on the side opposite the hinges. Bending it as you wrote will cause the door to slide inwards, which will cause it to wedge at the bottom. Now it rubs against the threshold. I don't believe that such a large gap can be removed with this tool. Because on the other side, on the long edge of the door, there should be a gap twice as large. This results from simple geometry.
You can unscrew the "karm skruv" from the side of the door frame hinges (provided that the door frame is a gap on that side) and lift the door frame from that side up. You will need to make new holes for the screws
Kika på denna så förstår du vad jag menar.

• Gilla
Bänkt Osten
  • Laddar…
RasmusR RasmusR skrev:
Kika på denna så förstår du vad jag menar.
I use this tool many times, and I assure you that it is used to adjust doors/windows horizontally when the side edge rubs against the frame or the hinges "pull" the sash.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.