Hej! Jag funderar på att justera hanbjälkarna på min farstukvist då dom går lite väl lågt för min kroppslängd. Jag tänkte flytta gröna hanbjälken 19 cm upp till blå positionen. Vill även potentiellt ta bort den mittersta (röda) hanbjälken. Är det rimliga grejor att göra?
Pelarna som bär upp gröna hanbjälken förlängs så klart upp till att stöda även i blå positionen. Det är ca 85 cm mellan takstolarna. Takets lutning är 33 grader. Huset står i snözon 2.