Jag har en fråga om Ballingslövs garderobs- och skåpdörrar och som jag inte hittar något svar på. Hur kan dörrarna justeras i höjd- och sidled efter att de har skruvats fast med de fyra skruvarna enligt bilden? I en produktbeskrivning från en leverantör av detta mjukstängande gångjärn anges att ”Skruvarna på gångjärnet kan justera luckan uppåt/neråt, inåt/utåt” men jag ser inga sådan skruvar på gångjärnet. Se bifogad bild på gångjärnet i en garderobsdörr. Möjligen kan de två skruvarna till vänster i gångjärnet på bilden lossas så att luckan kan justeras något uppåt i det fallet som bilden visar men det är nog inte det som avses med ”Skruvarna på gångjärnet kan justera luckan uppåt/neråt, inåt/utåt.”

Således. Hur kan således dörren justeras uppåt/neråt och inåt/utåt?

• Gångjärn märkt "Ballingslöv" på en vit garderobsdörr, fråga om hur den kan justeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Höjdmässigt som du säger de avlånga hålen i stomdelen,finns det inte skruv under täckplåten(ballingslöv)för djupledes/sidojustering?

Det du kallar täckplåten tillhör mjukstängningsfunktionen och kan skjutas i sidled för att justera när mjukstängningsproceduren ska avslutas i samband med att dörren stängs. MEN, om jag sprättar bort täckplåten finns det två justeringsskruvar där! Tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.