Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Att hon har hamnat i en situation som hon inte kan vinna är nog alla eniga om. Även om hon vinner målet har hon ju smetats ner av media. En vinst innebär ju dessutom antagligen att Esbjörn får betala rättegångskostnader. Så en möjlighet att skriva om att EB inte bara stjäl åldringars hus utan sen dessutom ser till att de blir av med pengarna.
Om Esbjörn istället för att gå till media, vägrat medverka och skaffat ett tvivelaktigt "ombud" hade skaffat ett vettigt ombud hade allt kanske löst sig bättre. Ett vettigt ombud hade medlat med Ebbas ombud, försökt få till en fredlig hävning av avtalet och sett till att handpenningen fanns tillgänglig för direkt återbetalning.
När man agerar på motsatt sätt finns det ju ingen annan möjlighet för Ebba än att stämma.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Hon sa sig ju vara beredd att låta köpet gå tillbaka i början, men sedan ändrade hon sig. Hade hon låtit det gå tillbaka hade hon säkerligen fått tillbaka pengarna hon betalat. Vad jag läst vet han inte vart eller hur de ska betalas tillbaka eller om hon går med på det.

Och det beror ju på att Esbjörn bröt kontakten istället för att gå till förhandling om hävning med ett vettigt ombud. Min killgissning är att Ebba hade backat i en sån förhandling. Hon hade kunnat komma ur det med små förluster.
Man häver inte ett avtal genom att gå till pressen och försöka få banken att "skicka tillbaka pengar".

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
K kortis skrev:
Ja det är ju synd om stackars Ebba men det här är ju typiskt för de i frikyrkan, något närigare finns int. Ja det skulle vara läkare då
Du gör skäl för ditt namn....

M mickef skrev:
Vad är marknadsvärdet på tomterna i det där området?
Marknadsvärdet har framkommit för måååånga inlägg sedan, så det är bara att leta sig bakåt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Staffans2000
E elmont skrev:
Marknadsvärdet har framkommit för måååånga inlägg sedan, så det är bara att leta sig bakåt.
Som sagt. Vad är det för naturlag som bestämmer att säljaren alltid säljer till högstbjudande?

Staffan

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Naturligtvis kan man sälja till "underpris" OM man känner sig ha någon orsak, men i det här fallet är det väl rätt tydligt att säljaren INTE är intresserad av det upplägget. Orsaken kan ju vara att säljaren tycker sig blivit lurad av en slemmig typ.

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Tänkte ta en genväg med en som visste. Orkar inte gå igenom allt.

harry73
E elmont skrev:
Jag har för mig att det framkom i många inlägg att köpesumman nog ungefär var marknadsvärdet med hänsyn till husets skick, tomtens storlek och tomtens skick.
Om du tror att det framkom något annat, får du gärna hänvisa till det inlägget. Då hänvisar jag till några inlägg där det motsatta framkommer.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R Richard Beiron skrev:
R Richard Beiron skrev:
saklig replik på något som jag och många har erfarenhet av.

K kortis skrev:
Nu är ju inte åsikt o gnäll samma sak men det värsta människor vet är att bli anklagade för är att vara gnälliga o så tystar man dom
Jag anklagade inte, jag ställde en fråga. Frågan var ganska rak, vad sägs om ett rakt svar?

E
harry73 harry73 skrev:
Jag har för mig att det framkom i många inlägg att köpesumman nog ungefär var marknadsvärdet med hänsyn till husets skick, tomtens storlek och tomtens skick.
Om du tror att det framkom något annat, får du gärna hänvisa till det inlägget. Då hänvisar jag till några inlägg där det motsatta framkommer.
En sån här omskriven fastighet borde väl vara värd 5-6 millar vid det här laget.
Att ha en sommarstuga på Ebba-tomten borde väl vara status. :D

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
S Sovjet skrev:
Det är möjligt och kanske troligt att hon vinner i rätten, men det kommer att komma med ett pris för henne och hennes parti.
Vi kan ju alltid hoppas, men förmodligen behöver du inte oroa dig. Visserligen är KD det enda partiet som har med kristendomen i sitt namn, men de övriga borgerliga partiernas politik ligger rätt nära KDs i många frågor, så det finns ganska bra alternativ om du inte längre kan rösta på KD.
Det är för mig obegripligt att hon kan välja att driva det så långt. Det är ju på sätt och vis också hon som "omyndigförklarar" honom genom att hävda att det år personer i hans omgivning som ligger bakom att han ändrat sig och att hon därför inte vill ge sig. Hon väljer att inte tro honom på hans ord när han säger att han kände sig pressad och att hon tjatade. Det fanns ett vittne och det var hennes väninna.
Esbjörns uttalanden går helt enkelt inte ihop.

Har du tagit reda på hur det gick till när Esbjörn ångrade sig, och alla turerna kring det?

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
P
E elmont skrev:
För att han blev "lurad" att sälja till ett stort underpris (miljoner under marknadsvärde)?
Nej, ännu har det inte kommit något som tyder på att värderingen av Esbjörns (f.d.) fastighet var helt fel.

• Gilla
Richard Beiron
  • Laddar…
P
S Sovjet skrev:
Hade hon varit riktigt juste hade hon ju gått via mäklare så att det blivit budgivning. Då hade han haft en egen part som också sett till hans intressen. Nu var det bara hennes intressen och hennes vittne.
Det var Esbjörn som inte ville ha en mäklare.

Alla som tänker skriva i den här tråden kan väl ta reda på så mycket som möjligt om vad som hände först?
Det skulle minska antalet inlägg som handlar om saker som redan retts ut flera gånger.

• Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.