162 353 läst ·
2 074 svar
162k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jodå, men i det sammanhanget du skrev ordet ska det inte stå i bestämd form.jade_wys38 skrev:
Men det är ett sidospår. Ska vi inte reda ut vad jag respektive du kan du veta var Esbjörn befinner sig med sitt hela hjärtat? ("Var han befinner sig" utgår jag från att du menar istället för "vad").
Vart ? Är du möjligen en empatisk person ?
Det där med empati är lite lurigt och kanske inte så mycket värd för Esbjörn om man inte kopplar det till handling.jade_wys38 skrev:
Hur är Esbjörn hjälpt av att jag tycker synd om honom.
Jag kanske borde säga: Esbjörn, jag tycker synd om dig för att du ångrade at du sålde ditt ruckel för 4 miljoner. Om du vill, får du köpa mitt ruckel för 4 miljoner.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Ah, nu förstår jag! Riktning och befintlighet har genomgått en transcendental metamorfos; det är därför vi stockholmare har så svårt för var och vart. Och i det här fallet förklarar det alltså även hur Esbjörn Bohlins hjärta (och lekamen?) kan röra sig mellan olika platser samtidigt som det är stationärt där och annorstädes.jade_wys38 skrev:
– Vart är ditt hjärta, Esbjörn?
– Här, där och för alltid.
Med den typen av närmast kvantlika tillstånd blir allt så mycket klarare, vi tittar bara i fel dimensioner. Och då undrar jag varför jag inte kunnat fylla i båda svaren nu när det är uppenbart för mig att vi pratar om något som både är och inte är, hänt och inte hänt:
Schrödingers kontrakt.