Precis. Så länge Esbjörn inte öppnar dörren till huset och kikar in är det hans.
26 008 läst · 212 svar
26k läst
212 svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
-
-
-
11 jan 13:00 #34
Ja att utnyttja en gammal och sjuk man så är alltför cyniskt, även för en politiker och på riksnivå. Tänker även att det är väl magstarkt för en som utger sig för att vara "kristen" och göra så här. Men tyvärr så har man lärt sig under sin uppväxt och att ta del av vår historia, att dessa inte går att lita på.
- Laddar…
-
-
11 jan 13:04 #36
- Laddar…
-
11 jan 13:12 #37
Det känns som om någon i Esbjörns närhet vill köpa fastigheten och som nu försöker förmå Esbjörn att backa ur för att denne någon ska få köpa fastigheten. Jag tror inte att Esbjörn själv ligger bakom denna omsvängning. Pacta sunt servanda. Ebba ska alltså få köpa fastigheten
- Laddar…
-
11 jan 13:14 #38
- Laddar…
-
11 jan 13:25 #39
- Laddar…
-
11 jan 13:28 #40
Det finns inga belägg för att säljaren är dement. Att han inte minns verkar bara vara ett sätt att slingra sig ur affären. Allt annat verkar han minnas. Väldigt gammal vet jag inte. Och vad spelar det för roll. hade säljaren varit väldigt ung hade det inte varit samma sak då, typ "oerfaren nittonåring blir blåst på affären av erfaren pensionär"?
Om du behandlar din dementa mor på det viset är det en helt annan sak. Du vet då att hon är dement och utnyttjar det. Det är moraliskt förkastligt i min bok. Om du köper något av mig vet du inte om jag är dement eller inte. Då är det inte nödvändigtvis dålig moral. Hade säljaren verkligen varit dement borde hans släktingar som nu lagt sig i affären hjälpt honom innan med demensutredning med mera.
Helt säkra kan vi inte vara på hur det står till, men om vi håller oss till tåls till på fredag så klarnar det förhoppningsvis i rätten. Den moraliska aspekten är en annan fråga, och den bedöms ju relativt vår egen världsbild och generaliseringar. Du tycks ha gott underlag där.- Laddar…
-
Medlem · 60 inlägg 11 jan 13:30
-
11 jan 13:32 #43
-
11 jan 13:36 #45
Klart att Ebba ska sitta där. Karlen är ju myndig och har skrivit på ett bindande avtal. Ska inte det gälla är hela systemet illa ute. Det hjälper inte att vara ångerfull efteråt..//
- Laddar…