148 836 läst · 2 074 svar
149k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja, vi har ju en omröstning om vem som kommer att få rätt i domstol, det vill säga vem vi tror att domstolen kommer anse ha den jurudiska rätten till fastigheten, Esbjörn eller Ebba.
Men allt är inte juridik här i världen, därför uppstår ju också frågan - Vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
Men allt är inte juridik här i världen, därför uppstår ju också frågan - Vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
Och här kan man rösta om den rent juridiska biten, om man vill, och inte redan gjort det 
https://www.byggahus.se/forum/threa...agakraftvunnen-dom.398863/page-2#post-3986666
https://www.byggahus.se/forum/threa...agakraftvunnen-dom.398863/page-2#post-3986666
Esbjörn bör få sitta kvar i sitt barndomshem !!
Låt mig formulera mig på ett annat sätt.
Utan att ta hänsyn till juridiken är frågan ointressant och svårt att besvara.
Säg nu att man vid fastighetsaffärer hade 2 veckor ångerrätt, då hade Esbjörns agerande varit helt ok, och var det solklart att han borde behålla huset.
Nu finns det inte någon ångerrätt, och då är det självklart att han inte kan häva köpet och har Ebba rätten till huset.
Eftersom jag inte känner Ebba, Esbjörn eller huset, kan jag inte komma på andra sätt att bedöma vem som passar bäst i huset och vem som borde få det.
Säg nu att man vid fastighetsaffärer hade 2 veckor ångerrätt, då hade Esbjörns agerande varit helt ok, och var det solklart att han borde behålla huset.
Nu finns det inte någon ångerrätt, och då är det självklart att han inte kan häva köpet och har Ebba rätten till huset.
Eftersom jag inte känner Ebba, Esbjörn eller huset, kan jag inte komma på andra sätt att bedöma vem som passar bäst i huset och vem som borde få det.
Denna fråga funkar så här:harry73 skrev:
Låt mig formulera mig på ett annat sätt.
Slut ögonen
Koppla bort hjärnan
Känn efter någonstans i trakterna runt hjärta och mage
Rösta på det namn som uppenbarar sig
Om inget namn uppenbarar sig, gå genast vidare till nästa inlägg på forumet
Nej, det blev helt tyst i magen, så då får jag väl skriva nästa inlägg på forumetS Snickerick skrev:
Juridiken i all ära, men jag tycker att jag borde få fastigheten.
Om Esbjörn hade bott permanent där kanske min mage, om jag känner efter riktigt länge och ätit något dåligt skulle säga Esbjörn. Nu bor han inte ens där och blir inte utslängd någonstans utan kan fortsätta sitt liv precis som vanligt, det är inte "tillräckligt synd" om honom.
Jag har ingen bestämd åsikt...
Å ena sidan vet jag att många äldre klamrar sig fast vid egendom och på något underligt sätt tror att tiden snart ska börja gå baklänges.
Å andra sidan har Ebba säkert tjatat och använt sin verbala förmåga till att få honom dit han egentligen inte ville.
Å ena sidan vet jag att många äldre klamrar sig fast vid egendom och på något underligt sätt tror att tiden snart ska börja gå baklänges.
Å andra sidan har Ebba säkert tjatat och använt sin verbala förmåga till att få honom dit han egentligen inte ville.