158 881 läst ·
633 svar
159k läst
633 svar
Jula kräver intyg före köp av VP
De är det nu. Kommer vara frågor på provet i fortsättningen som rör de naturliga köldmedierna.electroluxaren skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Flaskorna är små för det mesta i Sverige och blir då dyrare, har inte sett några priser på större flaskor.K karlmb skrev:
Vad priserna blir när det mer slår igenom kommer visa sig.
Men hög efterfrågan har en förmåga att snarare höja än sänka priser och kanske även ”miljövänlighet” får leverantörerna att hålla uppe priserna.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Då är det lite billigare än R32 👍M MangeRR skrev:
Kollar bara mina rätt dåliga priser på köldmedierna så det lär skilja en hel del beroende vart man handlar och vilka rabatter man har mellan dom olika varianterna.
Linde säljer större flaskor. Men dyrt. Men man kan iaf jmfr med F-gaser.C Comfort Thomas skrev:Flaskorna är små för det mesta i Sverige och blir då dyrare, har inte sett några priser på större flaskor.
Vad priserna blir när det mer slår igenom kommer visa sig.
Men hög efterfrågan har en förmåga att snarare höja än sänka priser och kanske även ”miljövänlighet” får leverantörerna att hålla uppe priserna.
Att lokal styrning med panel eller fjärrkontroll är viktigare än valet av kylmedium betyder inte att valet av kylmedium är oviktigt.K karlmb skrev:
Jag skulle inte välja en värmepump med halogenerade kolväten av freontyp som köldmedium, t.ex.
Problemen med appstyrning som går via "molnet" torde var uppenbara, men jag kan förklara närmare för den som är intresserad.