Hej!

Jag hade tänkt att bygga en jordkällare, men hela tomten består av klippor. Det finns en naturlig skreva ett ställe på tomten mellan klipporna som skulle fungera att att fylla igen. Klipporna täcker 3 av sidorna på den tänkta jordkällaren, sen kan jag lägga 1 meter med jord ovanpå taket. Min fundering är hur bra klipporna håller värmen?? Golvet i källaren kommer att bestå av naturlig klippa, och stor del av väggarna.

Är det någon som har erfarenhet eller sett någon sådan jordkällare?? Håller den temepraturen på vintern?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.