Hur och vad har du mätt med?
Antingen mäter man med tångampermeter runt hela kablen, resultat skall vara 0 A får du ett värde har du troligen vagabond strömmar eller mäter du den tredje övertonen på 150 Hz
Samma resultat kan man få om man mäter bra PEN men då får man med snedbelastning mellan faserna.
Antingen mäter man med tångampermeter runt hela kablen, resultat skall vara 0 A får du ett värde har du troligen vagabond strömmar eller mäter du den tredje övertonen på 150 Hz
Samma resultat kan man få om man mäter bra PEN men då får man med snedbelastning mellan faserna.
Jordfelsströmmarna är alldeles för höga. Där får man helt enkelt börja felsöka genom att gå till centralerna som dessa utgående kablar matar och där möta varje grupp, framförallt större. Det kan ju röra sig om PEN-ledare som är ansluta till jordskenan på centraler som matas med separerad nolla och jord, det är inte direkt ovanligt. Sen får man eventuellt fortsätta ”bakåt” i anläggningen. Detta vore ju såklart intressant att felsöka på och felet/felen kommer visa sig relativt enkelt tror jag.
Sen behöver du hjälp av ett företag, PEN-ledaren ska inte ligga på N-skenan. Jag undrar lite om du verkligen har kollat på rätt saker, det kan ju vara utgående PEN-ledare du mätt på, i PEN-ledaren är det normalt med ström.
Sen behöver du hjälp av ett företag, PEN-ledaren ska inte ligga på N-skenan. Jag undrar lite om du verkligen har kollat på rätt saker, det kan ju vara utgående PEN-ledare du mätt på, i PEN-ledaren är det normalt med ström.
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Jag var nog lite snabb å svara förut..
Får sluta å skriva samtidigt som jag gör andra saker
Jordfelsövervakningen går till gruppen som är till köksmaskinerna, och det är den som larmar och bryter matningen? Då skulle jag gå till köket och koppla ifrån maskin för maskin på de grupper som ligger under jordfelsövervakningen tills felet upphör.
Vad står jordfelsskyddet inställt på?
De andra PEN ledarna som är till vänster, antar jag är från tre stycken undercentraler?
Har du möjlighet att ta ett foto i skåpet?
Får sluta å skriva samtidigt som jag gör andra saker
Jordfelsövervakningen går till gruppen som är till köksmaskinerna, och det är den som larmar och bryter matningen? Då skulle jag gå till köket och koppla ifrån maskin för maskin på de grupper som ligger under jordfelsövervakningen tills felet upphör.
Vad står jordfelsskyddet inställt på?
De andra PEN ledarna som är till vänster, antar jag är från tre stycken undercentraler?
Har du möjlighet att ta ett foto i skåpet?
Redigerat:
Klicka här för att svara