Hej på er!
Vi funderar på att köpa ett hus med ca 1 hektar tillhörande mark. Hela tomten ligger inom strandskyddat område, då en liten bäck rinner vid ena utkanten av tomten. Två mindre hus finns.
Det jag tänker på är själva tomten, eller marken: vad får man göra på den? Jag är medveten om att man inte får bygga någonting på den, men hur är det med odling? Djurhållning? Får man ens sätta en bänk under ett träd på tomten?

Känns meningslöst med en jättetomt man inte får använda.
Vill gärna höra från er som bor på/har erfarenhet av en liknande tomt.
Fridens på er//