19 315 läst ·
19 svar
19k läst
19 svar
JFB, undercentral, 4-Ledarsystem
Före första JFB skiljer man på jord och nolla om man därefter kopplar ihop nollan och jorden till en gemensam ledare kommer en viss del av strömmen att flyta genom jorden och utanför JFB som därmed löser ut.
Ok, sakta men säkert tror jag faktiskt att resonemanget sjunker in... Motvilligt...
Borde nog ta en titt på vad det det egentligen är för kabel som går till undercentralen... Det kanskte till och med går att läsa på kabeln...?
Borde nog ta en titt på vad det det egentligen är för kabel som går till undercentralen... Det kanskte till och med går att läsa på kabeln...?
Moderator
· Stockholm
· 57 809 inlägg
Men aldeles oavsett om jfb löser eller ej, så är det et grovt fel att koppla ett 4 ledarsystem efter att du gått över till 5 ledarsystem.
Om du tänker hempula så se till att följa reglerna till punkt och pricka oavsett om du förstår varför regeln finns eller ej.
Det gäller att insé att reglerna är uppsatta av någon (några) som kan det här bärttre än oss. Det finns en anledning till reglerna.
Om du tänker hempula så se till att följa reglerna till punkt och pricka oavsett om du förstår varför regeln finns eller ej.
Det gäller att insé att reglerna är uppsatta av någon (några) som kan det här bärttre än oss. Det finns en anledning till reglerna.
Tack för det enda rätta svaret Vilka puckon Antingen kör man UCmatning innan JFB och sätter en ny JFB vid UC eller så byter man till 5 ledare !!!E elmont skrev:
Klicka här för att svara
