47 844 läst ·
116 svar
48k läst
116 svar
Jävulstyg på bygget!!
Vi har en gubbe på jobbet som alltid lyckas hamna längst fram i kön när det vankas tårta och andra gratisprylar. Men sådana tilltag straffar sig alltid. Tursamt nog är han väldigt tacksam att jävlas med, för han blir vansinnig för minsta lilla tilltag och börjar nästan lipa innan han springer iväg och skvallrar. Men den gången när någon mödosamt hade tömt hans egen personliga tub med handrengöring och fyllt tillbaka med nästan enbart Alcro Servalac (och det här var före de vattenbaserade färgernas intåg) trodde vi att han skulle få en hjärtattack där han stod, högröd i hela ansiktet med en vit olöslig sörja kletad längs upp med halva armarna, utstötandes gutturala läten...
Och, ja han skvallrade den gången också, utan större framgång som vanligt ska tilläggas
Och, ja han skvallrade den gången också, utan större framgång som vanligt ska tilläggas
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Förra året när jag och två polare åkte hem till Gästrikland från Göteborg så körde jag och mina polare låg och sov. Han som satt på passagerarsidan slog jag på full stolvärme för och någon timme senare så vaknade han upp helt dyblöt av svett. d^_^b Det var det bästa som hänt mig.BiFuel skrev:
//Patrik
För många år sedan riggade vi upp en 3-tums brandslang i en ställning
som var fastbultad i golvet och riktad mot ordinarie ingång .
En wire och några löphjul senare var systemet klart för användning
och vi smet hem via bakdörren med breda flin .
Vad vi inte visste var att produktionschefen skulle visa runt några
stora kunder morgonen efter och passade på att gå med dom
innan fabriken startade så att det skulle gå att höra vad han sa .
Eftersom det var i oktober och brandvattnet kom från en utomhustank
med frysvakten på +4 grader blev det en väldigt kall dusch...............
som var fastbultad i golvet och riktad mot ordinarie ingång .
En wire och några löphjul senare var systemet klart för användning
och vi smet hem via bakdörren med breda flin .
Vad vi inte visste var att produktionschefen skulle visa runt några
stora kunder morgonen efter och passade på att gå med dom
innan fabriken startade så att det skulle gå att höra vad han sa .
Eftersom det var i oktober och brandvattnet kom från en utomhustank
med frysvakten på +4 grader blev det en väldigt kall dusch...............
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Makaroner under toasitsen är ju alltid ett vinnande knep, om någon sätter sig för att göra sina behov så låter det som att hela skiten spricker 
Roligt är ju att koppla bromsljuset till tutan och blinkersen till innerbelysningen, framför allt när det är en mörk vintermorgon.
Vill man busa snällt med arbetskollegans tjänstebil så lägger man in en burk med toner i friskluftsintaget - får eventuellt flytta på filtert i nya modeller.
Vill man vara riktigt elak öppnar man en burk surströmming och häller ner spadet i samma friskluftsintag.
Vill man busa snällt med arbetskollegans tjänstebil så lägger man in en burk med toner i friskluftsintaget - får eventuellt flytta på filtert i nya modeller.
Vill man vara riktigt elak öppnar man en burk surströmming och häller ner spadet i samma friskluftsintag.
Jag byggde en gång en radiostyrd tuta som vi gömde i polarens motorrum, var kanonkul att åka ett par bilar bakom och kunna tuta hans bil :wow:NetNut skrev:Roligt är ju att koppla bromsljuset till tutan och blinkersen till innerbelysningen, framför allt när det är en mörk vintermorgon.
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
Ska lusläsa denna tråd! :-D
Silicon på vindrutetorkaren ;-) Tyvärr använde offret inte bilen mer än den dan.... Dagen efter regnade det och siliconet stelt... Det var inte riktigt meningen
=====================
Med mobil via byggahus-appen
Silicon på vindrutetorkaren ;-) Tyvärr använde offret inte bilen mer än den dan.... Dagen efter regnade det och siliconet stelt... Det var inte riktigt meningen
=====================
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
Jag och en tidigare arbetskamrat busade ofta med varandra och andra kolleger... Det roligaste var när vi svarvade en jättedildo i plast, halvmetern lång, med alla "attiraljer". Borra en halv mm mindre än kulan på draget till Lelles bil. I med nån form av lim och hamrade ner den på draget! Han åkte 5 mil hem med denna :-D
Ollat målade vi knallrött oxå hehe..
=====================
Ollat målade vi knallrött oxå hehe..
=====================
Hade en kollega som brukade utsätta sin chef för en del grejer.
* Satte sitt eget foto över barnen i ramarna på chefens skrivbord.
* Dagen han slutate på jobbet fyllde han upp med porrtidningar i chefens pärmar och mappar. Chefen gjorde intryck på ledningsmötet när han öppnade pärmen FIB-aktuellt damp ner på bordet.
* Satte sitt eget foto över barnen i ramarna på chefens skrivbord.
* Dagen han slutate på jobbet fyllde han upp med porrtidningar i chefens pärmar och mappar. Chefen gjorde intryck på ledningsmötet när han öppnade pärmen FIB-aktuellt damp ner på bordet.
Ännu bättre är att bara ta bort några av ikonerna, så att de flesta fungerar medan vissa inte gör det! :-Dfredwel skrev:Nu börjar ju den här tråden fyllas på med bus som inte är byggarbetsplatsrelaterat, så då kan jag ju ta den här:
På datorer med windows XP kan man ju ta bort nästan alla ikoner från skrivbordet, de flesta har ju dock dokument och genvägar där.
Ta en skärmdump och skapa den bild av den. Göm undan alla dokument och i koner, till exempel under mina dokument. Lägg sedan din skärmdump som bakgrund på skrivbordet.
Resultatet blir att det ser ut precis som innan, men det går inte att klicka på nånting då det numer är en bild, inte genvägar.
/fredrik
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 114 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 114 inlägg
Jag satte en lapp på en bildskärm på en dator på en kurs där det stod.
Obs ! denna dator är INTE sönder.
Datorn var alltid ledig för dom trodde den var sönder trots inte var med stora bokstäver och feta teken snitt.
Obs ! denna dator är INTE sönder.
Datorn var alltid ledig för dom trodde den var sönder trots inte var med stora bokstäver och feta teken snitt.