I
S scim skrev:
det bevisar ju just...ingenting
Det bevisar att problemet finns.
 
BirgitS
ion skrev:
Han gör det inte, men hans jurister gör det, jag pratade med honom och en av juristerna för knappt 2 månader sedan.
Ja, det läste jag och det var därför jag skrev om vad Krister gör.

ion skrev:
Barnets bästa är att ha båda föräldrarna.
Naturligtvis och det är väl därför som nästan alla skilsmässor leder till gemensam vårdnad, det är ytterst liten andel där det döms ut enskild vårdnad.
 
ion skrev:
Det bevisar att problemet finns.
Med chemtrails?
 
I
S scim skrev:
Det var ju exakt det BirgitS skrev.
Att Krister inte själv gör det betyder inte att hans firma inte gör det.
Du trollar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Krister ägnar sig ju inte åt vårdnadsärenden alls.
ion skrev:
Att Krister inte själv gör det betyder inte att hans firma inte gör det.
Heter företaget Krister?
 
I
S scim skrev:
Med chemtrails?
Kommenterar inte sånt löjligt skitsnack.
 
I
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det läste jag och det var därför jag skrev om vad Krister gör
Förstår inte varför vi diskuterar vad Krister gör om det inte är synonymt med mullvadarna.
 
ion skrev:
Kommenterar inte sånt löjligt skitsnack.
Det är ett jättelöjligt exempel, men det är exakt samma argumentation.

ion skrev:
Förstår inte varför vi diskuterar vad Krister gör om det inte är synonymt med mullvadarna.
Ja, jag förstår ju inte varför vi diskuterar varken eller.
 
O
Om vi ska gå in på barnets bästa så ligger lagen tyvärr efter. Resultatet av lagen har blivit att det tyvärr handlar om föräldrarnas rätt till barnet och inte barnets rätt till bra föräldrar. Det handlar om biologiska föräldrar först och icke biologiska sist. För barnets bästa är de föräldrar som är bäst lämpade. Alltså långt ifrån de biologiska. Ett barn mår inte bättre av dysfunktionella biologiska föräldrar än av funktionella icke biologiska.
Rätten strävar alldeles för mycket åt fel håll.
Om du lyckats få ditt barn omhändertaget då har du verkligen försummat ditt barn och borde egentligen knappt få tillbaka barnet
 
BirgitS
O Odjuret skrev:
Om du lyckats få ditt barn omhändertaget då har du verkligen försummat ditt barn och borde egentligen knappt få tillbaka barnet
Tar du upp något nytt nu?
Jag har trott att vi diskuterar vad som händer vid vårdnadstvister i samband med skilsmässor där det döms ut enskild vårdnad i stället för gemensam, vilket ju inte har det minsta att göra med att få barn omhändertagna.
 
O
BirgitS BirgitS skrev:
Tar du upp något nytt nu?
Jag har trott att vi diskuterar vad som händer vid vårdnadstvister i samband med skilsmässor där det döms ut enskild vårdnad i stället för gemensam, vilket ju inte har det minsta att göra med att få barn omhändertagna.
Jag tog upp det då folk började tjafsa om min syn på barnet. Men ett bra avslut på diskussionen.
 
Intressant ämna men det jag hakar upp mig på är att mycket är tyckande och magkänslor och väldigt lite fakta. Har någon någon form av fakta som kan styrka något påstående? Hade varit intressant.
 
Orkar inte googla rätt på alla fakta nu, har grottat ner mig rätt mycket i detta pga min sambos vårdnadstvist med sitt x.

Familjerätterna som gör vårdnadsutredningen som ofta ligger till grund för domslutet får mycket kritik för dåliga utredningar som är partiska till kvinnans fördel.

Begreppet "barnens bästa" är alldeles för luddigt för att döma efter, därför blir det konstiga domar.

Pappor missgynnas ofta eftersom de generellt sett har tagit mindre ansvar i barnens omhändertagande under tiden före separationen. Efter separationen måste han ju hinna ikapp i det avseendet. Så ju längre tid som förflyter efter separationen med 50/50-boende desto bättre borde pappans chanser vara att bli rättvist bedömd.
 
BirgitS
L LäsLus skrev:
Intressant ämna men det jag hakar upp mig på är att mycket är tyckande och magkänslor och väldigt lite fakta. Har någon någon form av fakta som kan styrka något påstående? Hade varit intressant.
Finns en länk i inlägg 10 till en artikel om en forskarrapport.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Finns en länk i inlägg 10 till en artikel om en forskarrapport.
Dessvärre så säger inte den länken så mycket. Kommer bara till en Aftonbladet artikel där de har pratat med Johanna Schiratzki som verkar ha undersökt ämnet en hel del. Misstror inte hennes fynd men då jag inte kommer åt något riktigt data eller fakta i artikeln så står jag fortfarande och stampar på ruta ett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.