Har idag en Bosch så går mycket, gör det hyfsat, men är intresserad av att byta till en Rotex.

Ni som har praktisk erfarenhet - var kan man förvänta sig att performance-skillnaderna finns mellan dessa maskiner?

- Slutresultatet i sig
- Tidsåtgång för att nå samma resultat?
- Vibrationer?
- Stabilitet?
- Livslängd?
- Hur mycket påverkar pappret som är tillgängligt för festoolen?
- ...

Den enda praktiska erfarenhet jag har av Festool är av min Domino 700, som dock levererar varje gång...
 
Jag äger en Rotex 125:a och har använt flera andra slipmaskiner innan.

Min 125a är riktigt nice. Jag har roat mig i många timmar med att slipa ner nivåskillnader på trä, avjämnat spacklade ytor med mera och den gör ett riktigt bra jobb. Skönt grepp och praktisk stegbar hastighet.

- Slutresultatet beror nog inte på maskinen utan användaren
- Ingen aning
- Vibrationerna är hanterbara tack vare dubbelfattningen - Rotex har tvåhandsgrepp
- Stabilitet - kanon
- Livslängd - ingen aning
- Jag har bara kört Granatpapper, funkar kanon och ganska billigt i storpack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.