293 171 läst ·
11 811 svar
293k läst
11,8k svar
Jämför elförbrukning
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi hade ett hus i Öringe, norra Laholms kommun, i 10 år.
Hade först bara en täljstenskamin för uppvärmning.
Men efter att ha tröttnat på att vakna med rimfrost i skägget i två vintrar,
skaffade vi en luft/luft-värmepump.
Sedan var elförbrukningen under 10 år aldrig över 5000 kWh/år.
Värmepumpen, ventilationsaggregatet, kyl- och frysskåp skötte värmen i huset på 108 kvm boyta perfekt!
Hade först bara en täljstenskamin för uppvärmning.
Men efter att ha tröttnat på att vakna med rimfrost i skägget i två vintrar,
skaffade vi en luft/luft-värmepump.
Sedan var elförbrukningen under 10 år aldrig över 5000 kWh/år.
Värmepumpen, ventilationsaggregatet, kyl- och frysskåp skötte värmen i huset på 108 kvm boyta perfekt!
