till min sambos dammsugare. Istället för den plastiga varianten som följer med. Vad finns det för slang som är seriös?
När vi ändå är i köpartagen vill jag ha en till min nilfisk, som ju också är utrustad med en plastig skräpslang.
Med vänlig hälsning

Tackar, den där gummisnoddsvarianten ska jag grunna på. Till mina verktyg önskar jag en så slät som möjligt, eller vad känns smidigast att jobba med?

Jag kör med stihl slang och den tycker jag funkar kanon. Är i princip likadan som festools men kostar bara en bråkdel, rek pris 210kr ink moms.
Sedan tror jag att den skall passa på nilfisk direkt om jag inte minns fel.
Jag mätte änden på den i går och den går från 56-59mm i diameter.

http://www.stihl.se/22321/Sugslangar-med-adapter.aspx

Den tar vi.. Tack

Jag köpte en stihl antistat slang 27mm. Och slangen jag hade innan var en billig variant som inta var antistat och den var mjuk och följsam. Den nya stihl är hopplöst stel jag blir galen av den. Den lossnar lättare från maskinerna. Det är mycket möjligt att festools är likadan har tyvärr inte jämfört sida vid sida. Och för min del så var den gamla icke antistat något problem med att man skulle få stötar eller dylikt. Det jag tänker göra är att kolla in stils icke antistat för att jämföra med den antistat jag har hemma.

Pär

Då avvaktar jag köp.Jag hade uppskattat om du ville dela med dig av jämförelsen. Det kanske får bli en festool ändå, men då blir det förmodligen hela dammsugaren midi..
jag menar att bara slangen är ju strax över en fjärdedel av inköp.

Det vore kul om det fans någon hår på forumet som kunde jämföra stihls och festools antistat för att se om dom är lika stela eller?.

Pär

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.