Status
Inte öppen för fler kommentarer.
jag o min man o våra 4 barn har 50 mille att bygga för. vad för hus skall vi bygga. vi har en tomt på 5000 kvm i södra skåne. havstomt

Hej och välkommen till Byggahus

Det är princip omöjligt att råda någon om vad andra ska bygga....börja med att åk runt i Sverige och bilda er en uppfattning om vad ni gillar och inte....efter det tar ni kontakt med några arkitekter....

Lycka till :)

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Köp zlatans

Jag hade byggt ett hus i New England-stil med lönnrum, källare och observatorium... men inte i Sverige.

Har ni så gott ställt så passa för tusan på att flytta härifrån! Bygg möjligen ett sommarresidens på tomten ni har och använd sedan pengarna till att etablera er i Schweiz, Nya Zeeland eller möjligen den franska landsbygden.

Börja med att söka bygglov och se vad ni får bygga...

En lekstuga kanske passar i sammanhanget.

• Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
jag hade flyttat från Sverige direkt om jag haft 50 mille...
vem vill bo i kalla ,mörka dystra Sverige....med högst skatter i världen...blir det röd regering efter valet...så lär skatterna stiga....säkert på boende...då vi inte kan ta husen med oss utomlands..
finns ju varma soliga länder att bo i.....en sån solig sommar som det var i år i Sverige...lär väl inte komma hit igen på dom närmaste 10åren....regn är ju det vanligaste

• Gilla
Locke och 1 till
  • Laddar…
Skänk 45 miljoner till välgörenhet och börja därifrån. Husbyggen där folk har haft obegränsade resurser brukar bli riktigt usla. Antingen extremt opersonliga a'la überdesignat hotell, alternativt jag-tar-allt-och-lite-till-på-en-gång (vindbrygga och spa med biorum och biljardrum med inbyggt bibliotek och hissar och hej kom och hjälp mig). :D

Nej, de finaste husen uppstår när folk tvingas att kompromissa och gör det riktigt bra!

• Gilla
Ella och 2 till
  • Laddar…
Ursäkta, men jag (och säkert många andra) lackar ur på denna idiotiska trådrubrik.

Vad vill trådskaparen åstadkomma med sitt ohejdade rikedoms-skryt?

PS
Välkommen till Bygga Hus-forumet, Madeleine, men stäm ner tonen lite!

PS2
5.000 kvm är lite liten tomt tycker jag för ett fullvuxet bygge.
Jag har 15.000 kvm och det känns faktiskt lite trångt för min torpstuga.
Kan du inte till exempel köpa Anholt, 21 Km2, eller Bornholm, 588 Km2?

M
Jag kan bestämma exakt vad ni ska bygga men då kostar det en mille i konsultarvode.

• Gilla
bobas
  • Laddar…
Man ska väl leva också? Bygg ett hus för runt 5 mille, det får man ett kanonfint hus för, fullt funktionellt. Resterande pengar, res och lev. Ta ledigt från jobbet och va med era barn.

Är tråden verkligen seriös?

• Gilla
camaro1969 och 1 till
  • Laddar…
Se till att skaffa en duktig arkitekt och en seriös byggfirma och sätt er ner tillsammans och berätta hur ert drömhus ser ut sen hjälper arkitekten och byggfirman er framåt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.