Jag kan något som få andra kan. Jag kan döda en stiftpenna bara genom att äga den. Vilken som helst. När som helst.

Ge mig en stiftpenna - ny eller gammal, dyr eller billig. Inget spelar någon roll. När det första blyertsstiftet tagit slut är pennan död. Det kommer aldrig fram ett nytt stift. Jag fyller ett i taget, jag fyller många, jag trycker försiktigt, jag trycker som en galning, jag försöker peta in stiftet från spetsen av pennan, jag skakar och trycker samtidigt, jag plockar i sär, jag gör rent, jag spottar över axeln, jag flår en svart katt. Inget hjälper och så här har det varit sedan jag började skolan för 50 år sedan.

Hur gör ni andra?? Nu senast är det de här lite finare pennorna som strejkar, men det kan som sagt vara vilka som helst.

Två pennor på repig yta; en kulspetspenna och en mekanisk blyertspenna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 27 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Låter helt sjukt. Stiftpennan är ju det mest driftsäkra mänskligheten har åstadkommit.

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
steg ett använd rätt stift i pennan

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hur gör ni andra??
Bunt av röda, rektangulära stålstänger säkrade med vita band, isolerad på vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 39 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Låter helt sjukt. Stiftpennan är ju det mest driftsäkra mänskligheten har åstadkommit.
Säg inte det. Bromma ligger nära nog för mig att komma och låna någon av dina pennor.

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Vi har samlat på oss så mycket pennor från olika håll att jag har slutat fylla på annat än de allra finaste stiftpennorna. Om en billig reklampenna får slut på stift slänger jag den, för vi har fler. Just nu använder vi dessutom mestadels vanliga pennor och pennvässare 🙂

fast vem skriver med penna numera det är ju bara om man ska skriva under nåt och då måste man ju använda en bläckpenna iallafall.
Iofs så finns det ju en stiftpenna som jag använder ofta men dom stiften verkar räcka bra länge innan dom tar slut
En röd och svart skruvmejsel med utbytbara bits och clip, märkt "MEEC TOOLS".
Skapa konto

• Gilla
Hans Johanson och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Hep Hep skrev:
Säg inte det. Bromma ligger nära nog för mig att komma och låna någon av dina pennor.
Nej tack, jag behåller gärna mina pennor. Har en favorit faktiskt, östtysk av "edelstahl". Känns som att skriva med en pansarvagn.

• Gilla
  • Haha
Hep och 4 till
  • Laddar…
Att ha rätt storlek på stiften är ett bra första steg.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Heter du möjligen Dan Eliasson 🤔

• Haha
  • Gilla
  • Arg
  • Älska
Seiken och 11 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Heter du möjligen Dan Eliasson 🤔
Tyvärr inte. I så fall hade jag förmodligen haft orimligt många pennor från diverse myndigheter och dessutom råd att vaska en penna per stift.

• Haha
  • Gilla
Seiken och 7 till
  • Laddar…
N
Du får säkert bättre tur i livet om du slutar vara elak med djur.😃

Hep Hep skrev:
Jag kan något som få andra kan. Jag kan döda en stiftpenna bara genom att äga den. Vilken som helst. När som helst.

Ge mig en stiftpenna - ny eller gammal, dyr eller billig. Inget spelar någon roll. När det första blyertsstiftet tagit slut är pennan död. Det kommer aldrig fram ett nytt stift. Jag fyller ett i taget, jag fyller många, jag trycker försiktigt, jag trycker som en galning, jag försöker peta in stiftet från spetsen av pennan, jag skakar och trycker samtidigt, jag plockar i sär, jag gör rent, jag spottar över axeln, jag flår en svart katt. Inget hjälper och så här har det varit sedan jag började skolan för 50 år sedan.

Hur gör ni andra?? Nu senast är det de här lite finare pennorna som strejkar, men det kan som sagt vara vilka som helst.

[bild]
Tyvärr en obotlig åkomma det där, bara lägga dom där två i ett kuvert och skicka dom till mig. ;)

• Gilla
jugtux och 1 till
  • Laddar…
S snajgel skrev:
Tyvärr en obotlig åkomma det där, bara lägga dom där två i ett kuvert och skicka dom till mig. ;)
Tack, mitt första skratt idag.

• Älska
  • Gilla
BBK och 1 till
  • Laddar…
S snajgel skrev:
Det är ett alternativ. Då får vi svaret på om jag dödar dem på riktigt, eller om det är personligt mot just mig. Jag beställde hem ett par bänkklämmor eller vad det heter till hyvelbänken och de fick jag ingen ordning på. De skickades till @sweden som får testa. Det slutar väl med att jag skickar vidare alla mina saker som jag tror är kass och så kommer det rapporter här om att de funkar alldeles utmärkt.

Nu när jag tänkt lite. PMa mig adressen så skickar jag över en av pennorna. Om du får ordning på den och berättar hur du fick igång den så får jag försöka kopiera det du gjorde. Den skammen kan jag leva med om du löser mysteriet.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.