222 824 läst · 172 svar
223k läst
172 svar
Jag har byggt ett Containerhus från Grand Designs.
Jo lite, men jag ville testa, vet nu att det finns ingen direkt jättebra USP att använda dem som stomme, man kan lika gärna bygga i trä och inte vara låst till modulmåtten dmsom dessa medför.Johannes Carlsson skrev:
Men samtidigt så gillar jag tanken på containerhus på nåt sätt
Ruggigt häftigt projekt! Hoppas du bjuder på mycket uppdateringar och bilder!
Riktigt fint och spännande bygge och ett STORT TACK för att du gör dig besväret och dokumenterar, delar och svarar på frågor! Sen har folk alltid olika åsikter och smak. Mycket imponerande! Man kanske kan få komma förbi och ta en titt i sommar? Drömmer själv om att bygga fritidshus i Norrtäljetrakten.
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Riktigt snyggt! Har sett avsnittet (finns fö. på Netflix s12e04 om någon är intresserad) och gillade det skarpt! Ska bli riktigt kul att se fortsättningen!
Keep up!
Keep up!
Självklart får du det, tanken är att sälja detta hus till sommaren så vänta inte för länge med ett besökJ jperjus skrev:Riktigt fint och spännande bygge och ett STORT TACK för att du gör dig besväret och dokumenterar, delar och svarar på frågor! Sen har folk alltid olika åsikter och smak. Mycket imponerande! Man kanske kan få komma förbi och ta en titt i sommar? Drömmer själv om att bygga fritidshus i Norrtäljetrakten.
Härligt bygge! Gillar samspelet mellan stål och limträ, mycket snyggt!
Såg att det inte fanns någon energiberäkning, gick det igenom hos myndigheten för att det benämndes fritidshus?
Går det få någon uppdatering angående driftkostnader framöver?
Spännande projekt helt klart!
Såg att det inte fanns någon energiberäkning, gick det igenom hos myndigheten för att det benämndes fritidshus?
Går det få någon uppdatering angående driftkostnader framöver?
Spännande projekt helt klart!
Medlem
· stockholm
· 46 inlägg
Så coolt. Hoppas du fortsätter att lägga upp bilder