1 690 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
IVT490 som slutar värma vattnet vid 30grader!?
Hej Forumet,
Jag har en IVT490 från 2008 som plötsligt inte värmer vattnet till mer än ca 30grader. När "varmvattnet" förbrukas värmer den upp det till 30grader och slutar sedan värma. Förut har både tappvarmvatten och radiatorerna fungerat som det ska. Är det någon med nödvändig kompetens som har någon idé om vad som kan tänkas vara fel? Inga indikatorer eller larm visas i dipsplayen.
Det här med värmepumpar är helt nytt territorium för mig
Jag har klurat på det här i ett dygn nu utan att komma på någon rimmlig felorsak så jag tänkte att det var dags att släppa egot och be er om hjälp istället 
Jag har en IVT490 från 2008 som plötsligt inte värmer vattnet till mer än ca 30grader. När "varmvattnet" förbrukas värmer den upp det till 30grader och slutar sedan värma. Förut har både tappvarmvatten och radiatorerna fungerat som det ska. Är det någon med nödvändig kompetens som har någon idé om vad som kan tänkas vara fel? Inga indikatorer eller larm visas i dipsplayen.
Det här med värmepumpar är helt nytt territorium för mig
Hade samma problem på min pump, en 490. Bytte krafrstyrkortet på den så hoppade allt igång, prova att gå in i serviceläge och forcera kompressor och patron. Min startade om av sig själv när jag gjorde så. Då har du nog samma fel som jag hade.
Klicka här för att svara