Hej.
Jag köpte ett hus för några månader sedan. För en vecka sedan luftade jag ett element på ovanvåningen och nu har jag ett tryck på 0,4 bar. Jag kan inte hitta var påfyllnadsvredet sitter. Det brukar ju vara ett blåvred, enligt IVT sitter den på utsidan på en kombimodul. Jag har även Thermotech golvvärme kopplat till, där ska man kunna fylla på med hjälp av slangar och öppna stänga massa ventiler, hade hoppats slippa det. Det måste väl finnas ett påfyllnasvred till kombimodulen också?

• Golvvärmefördelare med mätare och blå rör, ventiler, och en tryckmätare som visar 0,4 bar i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utrymme under golvet med värmesystemets rör, kopplingar och en del av en värmemodul.
    Skapa konto
Redigerat:
B
Kan inte denna modell, men det brukar vara ett litet vred/kulventil som ansluter mellan kallvatten och värmekretsen. Följer du kallvattenledningen till vv-beredaren skulle jag gissa att den kommer grena iväg till värmekretsen.

Nånstans här kanske?

Inredning för VVS med röda markeringar runt potentiell läckpunkt ovanför en panna.
Skapa konto

Tack båda för snabba svar, jag hittade rätt med er hjälp och nu funkar allt perfekt!
Här satt den lilla rackaren!

• Reparerad ventil på kopparrör under tak, vilket löste problemet enligt inläggskrivaren.
    Skapa konto
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.