6 418 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
IVT Aero 605
Köpte hus för ett år sen där det satt en Sverigepumpen från 2011 monterad som huvudsaklig värmekälla, eller som den väl egentligen heter Panasonic CS-NE9MKE. Tyckte inte den värmde riktigt som den borde så vi tänkte byta ut den inför denna vintern då det inte känns som att det är värt att lägga nån större energi på denna.
Då till frågan, är IVT Aero 605 nåt att satsa på? Va nere hos den ena lokala firman som är ett IVT center så den modellen var vad de rekommenderade. Eller ska man satsa på en Panasonic som nästa lokala firma säljer istället?
Då till frågan, är IVT Aero 605 nåt att satsa på? Va nere hos den ena lokala firman som är ett IVT center så den modellen var vad de rekommenderade. Eller ska man satsa på en Panasonic som nästa lokala firma säljer istället?
Satsa på Panasonic Flagship HZ25XKE tycker jag. Sedan finns också t.ex. Daikin Caldo II XRH30/40 eller Mitsubishi Sumo RW25/35.K Karlsson_Johan skrev:Köpte hus för ett år sen där det satt en Sverigepumpen från 2011 monterad som huvudsaklig värmekälla, eller som den väl egentligen heter Panasonic CS-NE9MKE. Tyckte inte den värmde riktigt som den borde så vi tänkte byta ut den inför denna vintern då det inte känns som att det är värt att lägga nån större energi på denna.
Då till frågan, är IVT Aero 605 nåt att satsa på? Va nere hos den ena lokala firman som är ett IVT center så den modellen var vad de rekommenderade. Eller ska man satsa på en Panasonic som nästa lokala firma säljer istället?
Ja de verkar ju ha bra garantier men däremot verkar de vad jag kunnat utläsa av bl.a Folksams test inte vara de mest effektiva så kanske är Panasonic bättre att satsa på.J Josth skrev:
Har du Panasonic hos näst närmaste installatör så hör dig för om de ger 5 års garanti. Panasonic verkar ge sina bästa återförsäljare 5 års garanti medan de andra får sälja med 3 års garanti.
IVT skulle jag inte fundera på.
IVT skulle jag inte fundera på.
Tack ska ta mig ett snack med dem och se vad de kan lösa.G Granström2 skrev:
Hur slutade det? Jag kikar på en IVT aero 607 nu. Mest för att det finns en lokal installatör jag litar på som kan komma snabbt, till skillnad på andra märken där det handlar om att beställa från byggvaruhus etc. Någon annan med erfarenhet som har input på ivt?
Klicka här för att svara
