D09
Hej

Bor i en "mindre" samfälldighet som är ett gammalt fritidshusområde som omvandlats till året runtbostäder.

Skulle vilja öka kontakten och informationen mellan de som bor här via hemsida/intranät där man skulle kunna logga in och ta del av ny info, arkiv, kontakta andra boende ( t ex alla får ett konto ) .

Hade ett sådant när jag bodde i bostadsrätt och var grymt nöjd :)

Vad rekommenderas här utifrån era erfarenheter? Leverantör,pris, innehåll etc
 
Enklaste är att göra en facebook-sida eller något liknande. Evernote, skydrive m.m kanske fungerar också. Så kör vi, det viktigaste är att det är lätt att uppdatera.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
pbengtsson skrev:
Enklaste är att göra en facebook-sida eller något liknande. Evernote, skydrive m.m kanske fungerar också. Så kör vi, det viktigaste är att det är lätt att uppdatera.
Grupp startad :)

Check!
 
Facebook groups är enkelt och smidigt och nästan alla har facebook. Ni har troligen inget som är så hemligt att NSA/FRA/CIA/KGB/etc är intresserade.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
pelpet skrev:
Facebook groups är enkelt och smidigt och nästan alla har facebook. Ni har troligen inget som är så hemligt att NSA/FRA/CIA/KGB/etc är intresserade.
Ha ha nä, kanske några sura gubbar och mycket järn i vattnet ;)
 
  • Gilla
goerana och 1 till
  • Laddar…
D09
Fixade gruppen, tog upp den på årsmötet då en av medlemmarna efterfrågade liknande och det har blivit kanonrespons och mycket uppskattat :)

Sa på mötet att det är ju inte bara ungar som har Facebook!
Då vänder sig en äldre dam om och säger "jaaaaag haaaar Facebook "
Garva gott då
 
Köpte mig en ny dator för 3 år sedan när jag bra in den genom dörren så säger granntanten "kommer du med paket?"
"ja det är en dator"
"va bra då kan du sitta på facebook"

De flesta gamlingar vet tydligen vad det är.
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.