1 326 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
IT system för samfälldigheter
Hej
Bor i en "mindre" samfälldighet som är ett gammalt fritidshusområde som omvandlats till året runtbostäder.
Skulle vilja öka kontakten och informationen mellan de som bor här via hemsida/intranät där man skulle kunna logga in och ta del av ny info, arkiv, kontakta andra boende ( t ex alla får ett konto ) .
Hade ett sådant när jag bodde i bostadsrätt och var grymt nöjd
Vad rekommenderas här utifrån era erfarenheter? Leverantör,pris, innehåll etc
Bor i en "mindre" samfälldighet som är ett gammalt fritidshusområde som omvandlats till året runtbostäder.
Skulle vilja öka kontakten och informationen mellan de som bor här via hemsida/intranät där man skulle kunna logga in och ta del av ny info, arkiv, kontakta andra boende ( t ex alla får ett konto ) .
Hade ett sådant när jag bodde i bostadsrätt och var grymt nöjd
Vad rekommenderas här utifrån era erfarenheter? Leverantör,pris, innehåll etc
Enklaste är att göra en facebook-sida eller något liknande. Evernote, skydrive m.m kanske fungerar också. Så kör vi, det viktigaste är att det är lätt att uppdatera.
Fixade gruppen, tog upp den på årsmötet då en av medlemmarna efterfrågade liknande och det har blivit kanonrespons och mycket uppskattat 
Sa på mötet att det är ju inte bara ungar som har Facebook!
Då vänder sig en äldre dam om och säger "jaaaaag haaaar Facebook "
Garva gott då
Sa på mötet att det är ju inte bara ungar som har Facebook!
Då vänder sig en äldre dam om och säger "jaaaaag haaaar Facebook "
Garva gott då
Köpte mig en ny dator för 3 år sedan när jag bra in den genom dörren så säger granntanten "kommer du med paket?"
"ja det är en dator"
"va bra då kan du sitta på facebook"
De flesta gamlingar vet tydligen vad det är.
"ja det är en dator"
"va bra då kan du sitta på facebook"
De flesta gamlingar vet tydligen vad det är.
Redigerat:
Klicka här för att svara