19 741 läst ·
18 svar
20k läst
18 svar
istället för Round Up
Sida 1 av 2
Weibulls har ett som heter Rambo och sägs ersätta Round Up rakt av men av egen erfarenhet så är det sämre, tar inte alls lika bra och ogräset kommer snabbt tillbaka.
Passade på att köpa ett lager Round Up när det skulle försvinna från hyllorna hemmavid så man klarar sig ett tag
Passade på att köpa ett lager Round Up när det skulle försvinna från hyllorna hemmavid så man klarar sig ett tag
Produkter som diskuteras: "ogräset"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Den Roundup som finns i butiken nu är den inte likadan som den gamla?
Kanske beror på att man insett att Roundup är ett gift som sprider sig i naturens kretslopp och så småningom kommer tillbaka på tallriken! Förlåt men kunde inte låta bli...robban44 skrev:
Nästan rätt. Cancerframkallande om jag minns rätt...David_Q skrev:
Ogräsättika är tydligen det som gäller nu om man vill vara miljövän.
Round Up finns fortfarande i ett flertal varianter som får användas av folk med viss utbildning. Trädgårdsvarianten har förbjudits men efter överklaganden från tillverkarna så blev den kvar på hyllorna tills vidare. Kanske har förbudet trätt i kraft nu. Anledningen till att det förbjöds var helt enkelt att det ofta överdoserades ffa. på " hårdgjorda ytor" varvid det rann rakt ner i grundvattnet har jag hört. För oss med kirskål på täppan är det väl inte så kul men för Moder Jord är det bra.
Kanske beror på att man insett att Roundup är ett gift som sprider sig i naturens kretslopp och så småningom kommer tillbaka på tallriken! Förlåt men kunde inte låta bli...David_Q skrev:
[/quote]
Finns ju förklaringar till allt så den får jag bjuda på, tur man fortfarande får lova att röka och kröka så man håller sig frisk längre
Ja, jordbrukare får använda detta, och det är en mycket starkare variant än den vi fick köpa i affären som koncentratSabai skrev:
Och vi får tydligen också använda trädgårdsvarianten ett tag till
http://www.kemi.se/templates/Page____3766.aspx