Jag håller på och budget-inreder en byggbod som ska funka som bostad medan vi bygger på vårt hus. Köket köpte jag komplett med vitvaror inkl. inbyggd micro och diskmaskin - allt för 2000:- d^_^b Man kan fynda på Blocket!

Hur som helst, någon som känner till någon form av skivmaterial man kan använda över diskbänk/spis istället för att pyssla dit kakel? En polare pratade om att måla en masonit och sen sätta en glasskiva framför, mit huvudalternativ just nu - fler förslag?

Strunta i masoniten och måla glasets baksida istället – lär hålla under byggtiden.

MVH
Ronnie

Paul-Staffanstorp
Är det inget flerårigt projekt så håller ju en masonitskiva bra om du målar den med våtrumsfärg tycker jag.

Det ska väl bara vara en provosorisk lösning tills huset är klart...och då vill man väl inte lägga onödigt med jobb och pengar på det.

Hörde precis någon som sett laminatgolv uppsatt vid diskbänken, kan det vara något?

Ett alternativ är ju stänkskydd, vilket inte är speciellt dyrt. Samma material som laminatbänkskivor, dock tunnare.

Enklast borde vara att köpa en "kitchen board" på bauhaus eller från ikea som har börjat sälja ngt liknande. De är gjorda av våtrumsmaterial och ser ut som en färdigkaklad vägg. De sätts upp med skruv eller pl400. Hur snabbt som helst och ganska billigt.

Länk till ikea (har visserligen inte testat dessa..) men de kostar ca 120:- per 60cm + lite lim eller skruv.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10139186

Om du söker på forumet så bör det komma upp en del trådar på dessa varianter.

jag letar också efter sådant fakekakel, det hade ett jättefint vitt med i ett inslag i argesnickaren.

• Gilla
Jolab
  • Laddar…
laminera glaset med någon färg istället för att måla... varför inte en tapet i mellan.. eller om du kan få tag på plåt lite billigt..

Solfilm, 6-8mm glas funkar bra. Tänk på att det kan bli väldigt varmt mellan spisen o väggen så att glaset spricker om du inte kör med härdat glas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.