H heimlaga #16 Medlem · Österbotten · 11 447 inlägg 12 jul 2022 20:07 heimlaga Medlem Österbotten 11 447 inlägg 12 jul 2022 20:07 #16 useless skrev: Om man har en timmervägg utan isolering, vart hamnar daggpunkten då? När värmeläckaget var tillräckligt stort så torkade kondensen och försvann första dagen med litet torrare väder. Problemet med bergull och glasull är att de inte torkar.
useless skrev: Om man har en timmervägg utan isolering, vart hamnar daggpunkten då? När värmeläckaget var tillräckligt stort så torkade kondensen och försvann första dagen med litet torrare väder. Problemet med bergull och glasull är att de inte torkar.
R reez #17 Medlem · Sthlm · 571 inlägg 16 jul 2022 14:42 reez Medlem Sthlm 571 inlägg 16 jul 2022 14:42 #17 Just så, därför obra att enbart isolera, om alls, på insidan