Tja. Skulle vilja isolera vinden då det bara är 100cm isolering nu, problemet är att det inte går att isolera så mycket då det är trångt. Som de är nu på vissa ställen är avluftning igensatt av isoleringen och det ska jag fixa. Funderar lite på hur jag enklast förlänger avluftningen för att kunna isolera lite mer.
Sen är ju frågan ja ställer mig hur mycket ger det å isolera mer längst in vid snedtaket ? Jämfört med att bara lägga på säg 200 i mitten? Finns lite mögel där uppe nu som troligtvis blir åtgärdat när de blir mer isolering.
Sen är ju frågan ja ställer mig hur mycket ger det å isolera mer längst in vid snedtaket ? Jämfört med att bara lägga på säg 200 i mitten? Finns lite mögel där uppe nu som troligtvis blir åtgärdat när de blir mer isolering.
Redigerat:
För luftspalterna så får du gräva fram de som finns och fortsätta på samma sätt uppåt.
Ju mer heltäckande du får isoleringen desto bättre.
Alt kan du, om du använder skivor el mattor (ej lösull) sluta strax innan råsponten så du behåller luftspalten.
Är kattvindarna tätade/plastade mot den varma fuktiga inomhusluften?
Annars kan det nog vara det som ger möglet på vinden, och i så fall blir det bara värre med mer isolering och öppnade ventilationsspalter.
Ju mer heltäckande du får isoleringen desto bättre.
Alt kan du, om du använder skivor el mattor (ej lösull) sluta strax innan råsponten så du behåller luftspalten.
Är kattvindarna tätade/plastade mot den varma fuktiga inomhusluften?
Annars kan det nog vara det som ger möglet på vinden, och i så fall blir det bara värre med mer isolering och öppnade ventilationsspalter.
Klicka här för att svara





