Hallå, jag är ny här och hoppas verkligen någon kan hjälpa mig, vi håller på och konverterar om våran kallfarstu till en varmfarstu, vi drar ut vattenburet och sätter in innerbågar med energiglas, nu till frågan, taket är ett låglutande tak som är bandtäckt. De ni ser på bilden är alltså en bit av innertaket, takstolar och insidan av yttertak, det är pappas och plåtat.. hur ska jag isolera? Jag kan inte sänka taket så mycket då de redan är lågt . Takstolen är väl 12 cm , säg att jag kan ta ner 5 cm till och då få 17 cm till godo. Hur gör man? Gammalt hus ska tilläggas