Vi har en radonsug med ett ventilationsrör som går genom klädkammaren under trappan. Då röret är väldigt kallt så skulle jag vilja isolera röret för att minska värmeförlusten och risken för kondens.

Diametern i början av röret är 10cm, i slutet ca. 15 cm. Är det någon som har tips på hur jag skulle kunna gå tillväga utan att lossa röret? Armaflex verkar vettigt men finns inte i tillräckligt stor diameter vad jag kunnat se.

Tack på förhand!
isolering.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, ursäkta för sen feedback. Kom fram till att det var ganska enkelt att koppla isär röret, så jag köpte en isolerstrumpa från Soliduct.se, och efter ett par försök och mycket svärande så lyckades jag få på isoleringen, rätt nöjd med slutresultatet :) isolering2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.