1 679 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Isolera uterum
Hej!
Jag har en fråga, har idag en altan, två meter upp i luften. Det är trädäck med plåt på undersidan. Väggarna är panel och enkel glas och plasttak.
Mina frågor är då:
Kan jag lägga isolering mellan plåten och trädäcket och sedan lägga altan matta på, räcker det som lite isolering?
Väggarna, kan jag lägga isolering i väggarna och sätta någon skiva på insidan?
Fönstren tänkte jag byta ut till skjutfönster för höstrum.
Taket, köpa någon form av kanalplast?
Planen är att det ska fungera i 4-5år, så jag vill inte lägga allt för mycket pengar på det, samtidigt som jag vill kunna utnyttja rummet.
Har ni några tips, är jag på rätt väg eller är jag helt fel ute?
Mvh
Jenny
Jag har en fråga, har idag en altan, två meter upp i luften. Det är trädäck med plåt på undersidan. Väggarna är panel och enkel glas och plasttak.
Mina frågor är då:
Kan jag lägga isolering mellan plåten och trädäcket och sedan lägga altan matta på, räcker det som lite isolering?
Väggarna, kan jag lägga isolering i väggarna och sätta någon skiva på insidan?
Fönstren tänkte jag byta ut till skjutfönster för höstrum.
Taket, köpa någon form av kanalplast?
Planen är att det ska fungera i 4-5år, så jag vill inte lägga allt för mycket pengar på det, samtidigt som jag vill kunna utnyttja rummet.
Har ni några tips, är jag på rätt väg eller är jag helt fel ute?
Mvh
Jenny
Hej!
Tidigare ägare har satt upp den då han har förråd och saker under huset, vill inte att det ska ramla ned saker igenom.
Kan ta bilder så småningom.
Tidigare ägare har satt upp den då han har förråd och saker under huset, vill inte att det ska ramla ned saker igenom.
Kan ta bilder så småningom.
Klicka här för att svara