Hej,
Vi har byggt ett nytt uterum under en befintlig balkong. Skall lägga upp bilder.
Det har efter uterumsbygget läckt runt o under den oisolerade balkongen. Vi och firman som byggt har tätat, och tätat, och tätat. Nu läcker det inte i någon skarv. Men det droppar ibland några cl mitt i taket. Vi undrar om det kan vara kondens?
Skall man isolera taket? Dvs sänka det en liten bit, lägga plast o isolering. Vad händer om det sen läcker? Kommer man upptäcka det?
Vad tror ni? Kan det vara kondens?
Vi har stått på balkongen o spolat vatten nu, utan läcka........
Vi har byggt ett nytt uterum under en befintlig balkong. Skall lägga upp bilder.
Det har efter uterumsbygget läckt runt o under den oisolerade balkongen. Vi och firman som byggt har tätat, och tätat, och tätat. Nu läcker det inte i någon skarv. Men det droppar ibland några cl mitt i taket. Vi undrar om det kan vara kondens?
Skall man isolera taket? Dvs sänka det en liten bit, lägga plast o isolering. Vad händer om det sen läcker? Kommer man upptäcka det?
Vad tror ni? Kan det vara kondens?
Vi har stått på balkongen o spolat vatten nu, utan läcka........
Vad är det för material man ser som ligger ovanpå reglarna? Plåt ? Om det är plåt så är det säkert kondens.
Där har du problemet! Fukten i luften kondenseras på en kall plåt. Det här känner riktiga snickare till, man lägger inte plåt direkt på reglarna eller mot något trä, måste vara råspont/plyfa -underlagspapp och sen plåt.
verktygsgurun skrev:
Jo, nu var ju balkongen "ute" innan uterummet byggdes runt det.
Klicka här för att svara

