Har en fundering.
Har ett garage på 60kvm som står på plintar med en "platta" gjuten ovanpå dom.
Av olika anledningar blev den inte isolerad när den byggdes och min fundering är om man kan isolera en sådan platta i efterhand? Jag kan utan bekymmer komma in under plattan och jobba.

Det är absolut inte inom mitt kunnskapsområde men jag kan inte se något somhelst problem i det. Om isoleringen är där före eller efter gjutning kan jan inte se ha någon olika invärkan (förutsatt att isoleringen inte är religös och har betänkenheter gent mot det ;-) )

Tror du att det räcker att limma fast cellplast på undersidan av plattan?
Antar att det inte går att isolera kanterna på plattan utan att det ser förskräckligt ut.

Hur bär man sig åt för att gjuta en platta på plintar? Är lite nyfiken...

Jag har tyvärr aldrig sett en platta gjuten på plintar. Men är den slät undertill kan jag inte se något somhelst problem att limma fast cellplast underifrån. Att isolera kanterna är väl en fråga om estetik och visst kan det se lustigt ut men då jag inte vet mer förutsättningar om marken omkring är det omöjligt att säga. Det kan gå aldeles utmärkat att dölja på ett snyggt sätt men det skulle kunna bli väldigt konsitgt.
Det blir lite som jag alltid efterfrågar på detta forum, mer grundinformationa om krav och vad som önskas.

Utan krav eller önskemål kan allt uppfyllas med toapapper;)

Lite bilder är ju alltid till en stor hjälp

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.