5 277 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Isolera PEM-slang med liggunderlag?
Jag ska inom kort gräva och lägga ner avlopp och vatten från huset till ett uthus ca 20 meter bort. JAg tänkte lägga 32 mm PEM (eller klarar jag mig med 25?) på frostfritt djup men funderar på hur jag ska göra där slangen kommer upp i uthuset. Vad jag förstår så klarar den att frysa med vatten i, men jag ska ändå ha en värmekabel i för att inte stå där utan vatten.
Men jag klurade på om man skulle köpa några billiga liggunderlag och vira in slangen i sista biten. Vad tror ni om det?
Men jag klurade på om man skulle köpa några billiga liggunderlag och vira in slangen i sista biten. Vad tror ni om det?
Hur det ser ut spelar ju ingen roll då det kommer vara under plattan så det är inget som syns. Tänkte bara att man då får ordentlig tjocklek på isoleringen.mexitegel skrev:
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Klicka här för att svara