Jag ska inom kort gräva och lägga ner avlopp och vatten från huset till ett uthus ca 20 meter bort. JAg tänkte lägga 32 mm PEM (eller klarar jag mig med 25?) på frostfritt djup men funderar på hur jag ska göra där slangen kommer upp i uthuset. Vad jag förstår så klarar den att frysa med vatten i, men jag ska ändå ha en värmekabel i för att inte stå där utan vatten.

Men jag klurade på om man skulle köpa några billiga liggunderlag och vira in slangen i sista biten. Vad tror ni om det?

Det går säkert, men sååå dyra är väl inte riktig isolering? Det blir garanterat enklare montage och ser troligen snyggare ut också.

mexitegel skrev:
Det går säkert, men sååå dyra är väl inte riktig isolering? Det blir garanterat enklare montage och ser troligen snyggare ut också.
Hur det ser ut spelar ju ingen roll då det kommer vara under plattan så det är inget som syns. Tänkte bara att man då får ordentlig tjocklek på isoleringen.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Köp från Jula eller biltema, och lägg sen liggunderlag på yttervarvet :)

Det är inte all isolering som är gjord för att ligga i mark. Många material förlorar sin isolerande förmåga efter en tid i fuktig miljö.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.