Tjenixen.
Har nyligen köpt hus I Hallstavik.
Gubben som sålde hade påbörjat renovering i ett rum på övre våningen men avstannat.
Han sa att det drar o är dåligt isolerat, så vad ska ja använda för isolering o va hade ni gjort?
Rummet ligger mot yttertaket så därav min fråga 😊
Vi ha inte fått tillgång än till huset så tänkte kolla va ni ger för idéer o tankar 😊
Huset skall målas oxå men de tar vi senare 😊
Har nyligen köpt hus I Hallstavik.
Gubben som sålde hade påbörjat renovering i ett rum på övre våningen men avstannat.
Han sa att det drar o är dåligt isolerat, så vad ska ja använda för isolering o va hade ni gjort?
Rummet ligger mot yttertaket så därav min fråga 😊
Vi ha inte fått tillgång än till huset så tänkte kolla va ni ger för idéer o tankar 😊
Huset skall målas oxå men de tar vi senare 😊
Eftersom säljaren påbörjat renoveringen är det lämpligt att fortsätta med samma isolering som säljaren använt. Kontrollera att isoleringen är korrekt.
I närområdet har du att välja på Paroc (Hallstavik), Rockwool (Edebo) och Hunton träfiber (Edebo). Med tanke på alla vinklar så känns Paroc och Rockwool som de mest lättarbetade alternativen. Sen blir det väl en fråga om drevning och hitta drag runt fönster men det ger sig nog. Transportkostnaden från endera ställe i närområdet är väl hyfsat lika. I ditt läge hade jag nog besökt båda och konsulterat den lokala kompetensen.
I närområdet har du att välja på Paroc (Hallstavik), Rockwool (Edebo) och Hunton träfiber (Edebo). Med tanke på alla vinklar så känns Paroc och Rockwool som de mest lättarbetade alternativen. Sen blir det väl en fråga om drevning och hitta drag runt fönster men det ger sig nog. Transportkostnaden från endera ställe i närområdet är väl hyfsat lika. I ditt läge hade jag nog besökt båda och konsulterat den lokala kompetensen.
Ja lite som ja tänkte då, får se va han ha använt 😊H Huzzbutt skrev:Eftersom säljaren påbörjat renoveringen är det lämpligt att fortsätta med samma isolering som säljaren använt. Kontrollera att isoleringen är korrekt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Renovera skånelänga, sänka golv och isolera väggar?
Stenhus -
Renoverar kök - behöver jag brandisolera imkanal?
Ventilation -
Hur ljudisolerar jag enklast helt nyrenoverat hus?
Isolering -
Renovera vind, men inte isolera. Sommarstuga
Lösvirke & Timmerhus -
Renovera och tilläggsisolera huset inifrån
Byggmaterial & Byggteknik