Jag kan inte använda mitt uthus vintertid p.g.a mössen. De har bara i år orsakat skador för över 30.000 kr.

Då tänkte jag isolera och allt när jag ändå håller på.

Botten består av en betongsula, inne i är det grusgolv, tanken är att bara fylla sulan med betong, men jag har en golvvärmeslinga över som är ett felköp (den är till för ingjutning i betong), är det en dålig idé på något vis att lägga isoleringsskivor underst och när jag ändå "håller på" gjuta ner den slingan också?

Väggarna är bara plank och reglar på 80x80 med CC 175 cm...Tanken är häfta vindpapp från insidan och sedan regla 45x95 med 60cc för att isolera med 95mm skivor. Samma sak med taket där jag tänkte bygga ner så taket bli rakt istället för nockhögt, sedan lägga samma 95mm skivor ovanpå innertaket för att på så vis komma undan att bygga om hela taket utan det blir som ett luftat "loft" däruppe. Allt kläs inne i med OSB sedan.

Är jag ute och cyklar? Det får inte springa iväg då fastigheten inte är värd tillräckligt mycket för att göra stora utsvävningar.

Lite bilder.
Jordgolv möter betongsula i uthus, med plankvägg och spillror, kunskapsdelning för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oisolerad trähörna i uthus med synlig regelstomme och träplankor, skador syns på träytorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av uthus med synliga träreglar och skadade väggar, planerar renovering och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inuti ett uthus med synliga träreglar och plankor samt golvvärmeslinga innan isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödfärgat träuthus med slitet tak och några övergivna hjul framför, omgivet av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
isterband1337
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.