Jag kan inte använda mitt uthus vintertid p.g.a mössen. De har bara i år orsakat skador för över 30.000 kr.
Då tänkte jag isolera och allt när jag ändå håller på.
Botten består av en betongsula, inne i är det grusgolv, tanken är att bara fylla sulan med betong, men jag har en golvvärmeslinga över som är ett felköp (den är till för ingjutning i betong), är det en dålig idé på något vis att lägga isoleringsskivor underst och när jag ändå "håller på" gjuta ner den slingan också?
Väggarna är bara plank och reglar på 80x80 med CC 175 cm...Tanken är häfta vindpapp från insidan och sedan regla 45x95 med 60cc för att isolera med 95mm skivor. Samma sak med taket där jag tänkte bygga ner så taket bli rakt istället för nockhögt, sedan lägga samma 95mm skivor ovanpå innertaket för att på så vis komma undan att bygga om hela taket utan det blir som ett luftat "loft" däruppe. Allt kläs inne i med OSB sedan.
Är jag ute och cyklar? Det får inte springa iväg då fastigheten inte är värd tillräckligt mycket för att göra stora utsvävningar.
Lite bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder