Hej, någon som vill ge mig ett tips på vad för slags isolering jag ska använda framför garageporten som jag funderar på att isolera. Har en verkstad innanför och använder aldrig porten. Och det vore skönt att kunna ha lite värme på såhär vintertid, kylan drar rätt in som det är nu. Och kanske jag har porten kvar innanför.
Brun garageport av metall med synliga isoleringsluckor och tätningsoptimering som behövs för värmekontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MVH
Daniel

klopps2002 klopps2002 skrev:
Hej, någon som vill ge mig ett tips på vad för slags isolering jag ska använda framför garageporten som jag funderar på att isolera. Har en verkstad innanför och använder aldrig porten. Och det vore skönt att kunna ha lite värme på såhär vintertid, kylan drar rätt in som det är nu. Och kanske jag har porten kvar innanför.
[bild]

MVH
Daniel
Lite reglar i kors och några skivor frigolit borde bli bra. Lämna en luftspalt ytterst innan du sätter lite panel så bör det inte bli några fuktproblem heller.

Kolla också hur dörren tätar mot mark och sidor. Ofta kommer inte kylan genom bladet, utan i övergångarna.

• Gilla
klopps2002
  • Laddar…
Jag tycker du kan bygga en väl isolerad slagport och sätta framför bara. Då har du det bra isolerat och ändå kvar möjligheten att öppna.

Gångjärn, plywood, reglar och lite isolering är ungefär vad som behövs. Lite färg och en list är inte så dumt heller.

Du har ventilation i porten, glöm inte så att den försvinner

• Gilla
klopps2002
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.