1 861 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Isolera avloppsrör
Hej!
Jag har en liten fråga om isolering som jag skulle behöva ha hjälp med. Har nyligen flyttat in i ett nytt hus och märkt att tidigare ägare har gjort en del intressanta lösningar. Husets tvättstuga är tillbyggd och avloppsröret löper en bit under altanen innan den går in under själv husgrunden. Den del som ligger exponerad under altanen är inte isolerad och nu verkar det som att det uppstått en ispropp i röret. Någon som har några bra tips på hur man löser detta? Om man ska isolera röret, vad ska man använda för isolering?
Tacksam för svar!
/Axel
Jag har en liten fråga om isolering som jag skulle behöva ha hjälp med. Har nyligen flyttat in i ett nytt hus och märkt att tidigare ägare har gjort en del intressanta lösningar. Husets tvättstuga är tillbyggd och avloppsröret löper en bit under altanen innan den går in under själv husgrunden. Den del som ligger exponerad under altanen är inte isolerad och nu verkar det som att det uppstått en ispropp i röret. Någon som har några bra tips på hur man löser detta? Om man ska isolera röret, vad ska man använda för isolering?
Tacksam för svar!
/Axel
Har kollat vattenlåset och det fanns inget som blockerade där. Men om man vill isolera. Vad är effektivast och enklast att få på plats?Immobil skrev:
Sätt dit en Värmekabel sen sätter du dit 50mm lamellmatta + plast, Eller nätmatta + åldersbeständig plast. För att skydda isoleringen mot fukt.
Lär aldrig frysa då.
Lär aldrig frysa då.
Försöker få liv i min gamla tråd.
Finns det verkligen ingen instruktion eller tips på hur man ska täta plasten då man ska passera reglar?
Vi kommer inte längre att öppna upp i nock, utan kommer kunna plasta mot hanbjälkarna.
Men däremot kommer vi bli tvungna att plasta runt totalt 20 st stödben som plasten ska passera.
Skulle vara guld värt att få tips på hur vi kan få plasten tät kring reglarna! Borde ju vara fler som stött på samma problem.
Finns det verkligen ingen instruktion eller tips på hur man ska täta plasten då man ska passera reglar?
Vi kommer inte längre att öppna upp i nock, utan kommer kunna plasta mot hanbjälkarna.
Men däremot kommer vi bli tvungna att plasta runt totalt 20 st stödben som plasten ska passera.
Skulle vara guld värt att få tips på hur vi kan få plasten tät kring reglarna! Borde ju vara fler som stött på samma problem.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Har du möjligen råkat skriva i fel tråd?
Klicka här för att svara
