Tror det är lite papp som vikt upp sig och bara gör att det ser ut som en snedkapning.

• Gilla
Nygge72
  • Laddar…
S STORlis skrev:
Tror det är lite papp som vikt upp sig och bara gör att det ser ut som en snedkapning.
Är det verkligen det, det är ju lika på båda sidorna

nino nino skrev:
Är det verkligen det, det är ju lika på båda sidorna
Så kände jag med :) Men är osäker. Men vid närmare granskning verkar det stämma, att man blir lurad av papp som sticker upp :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
En fundering. Är det någon anledning att nedersta bärläkten är snedkapad i ändarna, eller har det blivit så för man delat en läkt och då fördelat den på ytterändarna? (För en oinsatt i takbygge)
Det är som ni kommit fram till, duken/pappen som luras.:p
Del av takstomme med svart underlagsduk och placerade träreglar vid dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hus under konstruktion med takstolar, byggnadsställningar och presenningar på byggarbetsplats vid skymning.
Skapa konto

//Fredrik

• Gilla
Garningen och 5 till
  • Laddar…
Bra du reder upp det åt oss på en gång

• Gilla
P.S.A och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Oändligt antal kontrollanter på ditt bygge, vet du, @Isak90 ;)

• Gilla
  • Haha
murak och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Oändligt antal kontrollanter på ditt bygge, vet du, @Isak90 ;)
Nja, sitter mest och klurar på vad han skall hitta på som nästa projekt. Lite Julledighet betyder ju att han är klar med huset efter helgerna, med det tempo han håller

• Gilla
  • Haha
Isak90 och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag hämtat hem lite material för att kunna börja med luftspalten i garaget. Utsidan gör snickarna men insidan kommer jag att göra själv. Tog också med lite isolering för att få i gavelspetsen ifall lösullen inte når dit ordentligt.
Byggmaterial och isolering fastsäkrade på släpvagn bakom röd kombibil.
Skapa konto

Och så var det sista fönstret till garaget färdigt så nu har jag alla fönster hemma.:)
Ett nytt fönster på träpall i ett byggprojektområde, redo för installation i ett garage.
Skapa konto

Och var jag en sväng till Bauhaus & Biltema, unnade mig själv en liten julklapp.:)
En Makita-verktygslåda på ett bord med en produktetikett som visar ett skruvdragarset.
Skapa konto

Jag har hittills kört med Roybi och har hunnit köpt på mig sticksåg, cirkelsåg, mutterknack, slipmaskin och ett gäng skruvdragare samt gott om batterier. Men när jag fick se för ett tag sedan att Roybi konstigt nog inte har någon skruvautomat så insåg jag att jag behövde skaffa ett verktygssystem till. Och då föll valet på Makita.:)

Nu blir det jobb hela helgen men till veckan är jag ledig så då hoppas jag kunna komma igång på insidan.:)

//Fredrik

• Gilla
  • Wow
murak och 5 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hej!

Idag har jag hämtat hem lite material för att kunna börja med luftspalten i garaget. Utsidan gör snickarna men insidan kommer jag att göra själv. Tog också med lite isolering för att få i gavelspetsen ifall lösullen inte når dit ordentligt.
[bild]

Och så var det sista fönstret till garaget färdigt så nu har jag alla fönster hemma.:)
[bild]

Och var jag en sväng till Bauhaus & Biltema, unnade mig själv en liten julklapp.:)
[bild]

Jag har hittills kört med Roybi och har hunnit köpt på mig sticksåg, cirkelsåg, mutterknack, slipmaskin och ett gäng skruvdragare samt gott om batterier. Men när jag fick se för ett tag sedan att Roybi konstigt nog inte har någon skruvautomat så insåg jag att jag behövde skaffa ett verktygssystem till. Och då föll valet på Makita.:)

Nu blir det jobb hela helgen men till veckan är jag ledig så då hoppas jag kunna komma igång på insidan.:)

//Fredrik
Tror du ska vara glad att ryobi inte levererar en skruvautomat. Speciellt inte om du ska skiva ett helt hus:)

Heij83
Körde Ryobi i två tidigare renoveringar men nu när vi skulle bygga på riktigt så fick det bli Makita. Kan bara säga att jag inte har ångrat det bytet, Makita är så mycket skönare och mer exakta maskiner att jobba med.

richardtenggren
Nu är väl Makita rätt omtalade för att leverera dåliga skruvautomater tyvärr :o

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Åsa Lund
Vi köpte oss en väska med diverse maskiner från Bosch i höstas. Beauty-Boxen ;)
Har använt den oväntat mycket redan!

Heij83
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nu är väl Makita rätt omtalade för att leverera dåliga skruvautomater tyvärr :surprised:
Just den köpte jag i fetstool pga Makitas dåliga rykte på skruvautomaten

• Gilla
nino
  • Laddar…
richardtenggren
Heij83 Heij83 skrev:
Just den köpte jag i fetstool pga Makitas dåliga rykte på skruvautomaten
Ja, jag tycker den funkar bra, nu har jag ju inte testat någon annan heller så kan inte säga för mycket.
Köpte 2500 varianten för att kunna skruva golvspån och trall också, har levererat bra hittills!
Men Festool levererar ju oftast, även om det kanske svider lite mer på kontot :)

Hej!

Idag har jag börjat med luftspalten i garaget.:) Fick gjort 1,5 fack sedan hade jag slut på läkt.

Inre takstruktur i ett garage med påbörjad luftspalt mellan träbalkar och nylagd träpanel.
Skapa konto

Inledning av luftspaltkonstruktion i ett trägarage med halvfärdiga träfack och väggisolering.
Skapa konto

Påbörjad installation av luftspalt i ett garage med synliga träbalkar och en del täckt med masonit.
Skapa konto

Delvis konstruerad luftspalt i garagetak med synlig takläkt och isoleringsmaterial mellan reglarna.
Skapa konto

Imorgon ska jag hämta mer läkt och fortsätta.:)

//Fredrik

• Gilla
albin715 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.