598 690 läst ·
1 473 svar
599k läst
1,5k svar
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
Hej!
Idag har jag hämtat hem lite material för att kunna börja med luftspalten i garaget. Utsidan gör snickarna men insidan kommer jag att göra själv. Tog också med lite isolering för att få i gavelspetsen ifall lösullen inte når dit ordentligt.
Och så var det sista fönstret till garaget färdigt så nu har jag alla fönster hemma.
Och var jag en sväng till Bauhaus & Biltema, unnade mig själv en liten julklapp.
Jag har hittills kört med Roybi och har hunnit köpt på mig sticksåg, cirkelsåg, mutterknack, slipmaskin och ett gäng skruvdragare samt gott om batterier. Men när jag fick se för ett tag sedan att Roybi konstigt nog inte har någon skruvautomat så insåg jag att jag behövde skaffa ett verktygssystem till. Och då föll valet på Makita.
Nu blir det jobb hela helgen men till veckan är jag ledig så då hoppas jag kunna komma igång på insidan.
//Fredrik
Idag har jag hämtat hem lite material för att kunna börja med luftspalten i garaget. Utsidan gör snickarna men insidan kommer jag att göra själv. Tog också med lite isolering för att få i gavelspetsen ifall lösullen inte når dit ordentligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så var det sista fönstret till garaget färdigt så nu har jag alla fönster hemma.
Logga in
Skapa konto
Och var jag en sväng till Bauhaus & Biltema, unnade mig själv en liten julklapp.
Logga in
Skapa konto
Jag har hittills kört med Roybi och har hunnit köpt på mig sticksåg, cirkelsåg, mutterknack, slipmaskin och ett gäng skruvdragare samt gott om batterier. Men när jag fick se för ett tag sedan att Roybi konstigt nog inte har någon skruvautomat så insåg jag att jag behövde skaffa ett verktygssystem till. Och då föll valet på Makita.
Nu blir det jobb hela helgen men till veckan är jag ledig så då hoppas jag kunna komma igång på insidan.
//Fredrik
Tror du ska vara glad att ryobi inte levererar en skruvautomat. Speciellt inte om du ska skiva ett helt husI Isak90 skrev:Hej!
[bild]
[bild]
[bild]
Jag har hittills kört med Roybi och har hunnit köpt på mig sticksåg, cirkelsåg, mutterknack, slipmaskin och ett gäng skruvdragare samt gott om batterier. Men när jag fick se för ett tag sedan att Roybi konstigt nog inte har någon skruvautomat så insåg jag att jag behövde skaffa ett verktygssystem till. Och då föll valet på Makita.![]()
//Fredrik
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Körde Ryobi i två tidigare renoveringar men nu när vi skulle bygga på riktigt så fick det bli Makita. Kan bara säga att jag inte har ångrat det bytet, Makita är så mycket skönare och mer exakta maskiner att jobba med.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Ja, jag tycker den funkar bra, nu har jag ju inte testat någon annan heller så kan inte säga för mycket.Heij83 skrev:
Köpte 2500 varianten för att kunna skruva golvspån och trall också, har levererat bra hittills!
Men Festool levererar ju oftast, även om det kanske svider lite mer på kontot
Hej!
Idag har jag börjat med luftspalten i garaget.
Fick gjort 1,5 fack sedan hade jag slut på läkt.
Imorgon ska jag hämta mer läkt och fortsätta.
//Fredrik
Idag har jag börjat med luftspalten i garaget.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Imorgon ska jag hämta mer läkt och fortsätta.
//Fredrik