Byggahus.se

Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!

1. I
    Medlem · Nivå 19
    Nej det jag bygger nu är fristående men kommer nog att placeras framför fönstret på arbetsboden tills vidare för att ta så lite plats som möjligt.:)

//Fredrik

2. I
    Medlem · Nivå 19
  3. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 14
    Du som byggherre är ansvarig för att allt tas fram. Du kan delegera vissa saker till kontroll-ansvarig respektive entreprenören, men ansvaret för att papperet finns är ditt.

4. I
    Medlem · Nivå 19
  5. I
    Medlem · Nivå 19
  6. I
    Medlem · Nivå 19
    Hej!

Tekniskt samråd är nu bokat till onsdag 10e juni. :)

//Fredrik

7. Anna_H
    Husägare · Nivå 20
    Det är okej att inte använda fetstil när du skriver...

• Laddar…
  8. nino
    Renoverare · Nivå 19
    Perfekt då ser man ju att det är TS som skriver, så skulle det vara i alla trådar :D

9. C
    Byggahus Freak! · Nivå 14
    Instämmer med det! :)

• Laddar…
  10. Pasjostrom
    Renoveringsnovis · Nivå 8
    Håller faktiskt med om att det var rätt skönt att enkelt se TS inlägg med fet stil. På mobilen är det lätt att missa att inläggen har lite annan bakgrundsfärg :)

11. tveksamt
    Strålskadad · Nivå 10
    Tveksam till det, hellre lite tydligare skillnad på bakgrundsfärgen i så fall, fetstil skriker verkligen.
    Kanske borde vara en inställningsfråga...

• Laddar…
  12. E
    Husägare Nivå 6
    Jag är tveksam till tveksamts inlägg om att han är tveksam :rofl:

• Laddar…
  13. I
    Medlem · Nivå 19
    Haha ja här händer det grejer:crysmile:

Jag gillar fetstil av den anledningen som flera har nämnt, att det är väldigt enkelt att skilja mina inlägg mot övriga. Hade gärna haft så i alla trådar:cool:

//Fredrik

14. I
    Medlem · Nivå 19
    Hej!

Nu i veckan hade vi tekniskt samråd, jag tycker i det stora hela att det gick bra. :)

Jag ska komplettera/uppdatera lite men det var inga större konstigheter. Framförallt ska det in lite mer handlingar för garaget/verkstan som jag inte hade med alls nu. Startbesked för grunden fick jag nu direkt och för huset blir det när jag lämnar in kompletteringarna så jag är nöjd. :)

Igår och idag har jag fortsatt snickra lite på boden, fick in ett fönster som blev över efter föräldrarnas köksrenovering. Och två väggar är nu färdiga med panel. :)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    685377E5-985D-4C95-B310-F1C91E77103A.jpeg

6E66E082-DDC2-478D-BA06-CF604A65474B.jpeg

6EC13EFC-C2A5-4B76-AF58-2EFE9B09C55C.jpeg

5E3E748D-B7E3-4E74-8DD5-01FF09EB9E23.jpeg

3BC9CA23-0117-48CC-B0DD-94A32887A8F6.jpeg

Nästa steg blir att lägga plåt på taket, är det onödigt att lägga råspont och underlagspapp innan? Fördelar/nackdelar?

//Fredrik

• Laddar…
  15. Joachim Johansson
    Medlem · Nivå 5
    Råspont och papp + läkt och plåt ELLER kondensduk + läkt och plåt annars får du massa vatten på grejerna där i