Jag tänkte skaffa en uppsättning IRWIN Quick-Grip XP tvingar och undrar vad man kan köpa dom. Antingen i Stockholm (helst södra delen) eller på nätet.

Ha en trevlig helg och slösa inte hela lönen på "onödiga verktyg" :)

Vill minnas att Grönmarks på hudiksvallsgatan 4 har IRWINs tvingar.

geschwint skrev:
Vill minnas att Grönmarks på hudiksvallsgatan 4 har IRWINs tvingar.
Ringde och hörde men dom hade tyvärr bara dom vanliga :(

fresve skrev:
Några tips här: [länk]
Jag läste den tråden och på Ahlsell får man väl bara handla som företagare och dom Beijer:s nära mig hade dom inte.

Tack för tipsen :)

P
Flinks Järn i Hornsberg eller Sätra har XP-modellen i 150, 300 och 450 mm spännvidd.

Det är grymt bra tvingar med ett 7jäkla nyp!

ACME skrev:
Flinks Järn i Hornsberg eller Sätra har XP-modellen i 150, 300 och 450 mm spännvidd.

Det är grymt bra tvingar med ett 7jäkla nyp!
Är inte Flinks en snabbgross bara för yrkesfolk?

P
Nja, deras slogan är förvisso E.F.D.Y. (Endast För Duktigt Yrkesfolk), men det går bra att handla kontant som privatperson också. Det enda att tänka på är att alla priser på hyllkanten är ex. moms.

ACME skrev:
Nja, deras slogan är förvisso E.F.D.Y. (Endast För Duktigt Yrkesfolk), men det går bra att handla kontant som privatperson också. Det enda att tänka på är att alla priser på hyllkanten är ex. moms.
Jag ringer på måndag och hör men om man tittar på deras logga högst uppe till vänster på deras hamsida http://www.flinks.se så står det:

Flinks JÄRN
Försäljning endast till företag

Fast sådant brukar det stå hos Elektroskandia oxo och där går det utmärkt att handla som privatkund om man betalar med kort.

P
Jag har handlat "privat" med kort hos Flinken.

Det är väl mest att yrkesbutikerna inte vill ha hundra amatörer hängande i butiken hela tiden som inte köper något. Många firmor är enskilda firmor, ska man ha med sig registreringsbeviset varje gång man handlar bara för man kanske inte är fakturakund? Frågar de om man har firma får man väl skarva lite, eller dra på det. De brukar inte neka när man står där och ska betala. (Har dock inte varit på Flinks).

Jag var hos Flink (Hornsberg) idag och det gick bra och handla som privatperson :) så nu har jag några nya tvingar.
Gick och suktade efter en det ena och en det andra men priserna var typ efter prislistorna (ibland högre). Är man företagskund så får man ju rabatt.
Jag har eventuellt hittat ett ställe som nog är billigare och jag återkommer isf.

Det där är ju problemet med såna där firmor. Har man inte rabatten blir det svindyrt. I alla fall ofta. Men jag tycker det finns tecken på att konkurrensen (är det från Bauhaus/JULA/Classe etc och/eller internet?) börjar göra en del verktyg billigare, bara under det senaste året.

Vad fick du ge för tvingarna?

Jag köpte 3 st 150 mm och då fick man ge 236 + moms per st (styckpriset tror jag var 265 + moms).
Jag ska testa dom och höra med ett annat ställe :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.