2 447 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
IP-tv via bredband?
Hej
Kör idag boxer mix (tv, telefoni, bredband) men tycker detta är för dyrt med tanke på att hemtelefonen inte ens är inkopplad och tv-tittandet minskar för varje dag som går. (Adsl 8Mbit och ganska många kanaler kostar ca 550kr/mån.)
Jag söker därför en alternativ lösning på t ex ett mobilt bredband eller en 4G-router?
Om man lägger in mobilräkningen, kostar det hela mig 800kr/mån och den siffran borde gå att få ner?
Bor i villa och inget fiber planerat.....
Tips mottages tacksamt
Kör idag boxer mix (tv, telefoni, bredband) men tycker detta är för dyrt med tanke på att hemtelefonen inte ens är inkopplad och tv-tittandet minskar för varje dag som går. (Adsl 8Mbit och ganska många kanaler kostar ca 550kr/mån.)
Jag söker därför en alternativ lösning på t ex ett mobilt bredband eller en 4G-router?
Om man lägger in mobilräkningen, kostar det hela mig 800kr/mån och den siffran borde gå att få ner?
Bor i villa och inget fiber planerat.....
Tips mottages tacksamt
Har du tänkt titta på IPTV genom det mobila bredbandet? Då kommer det att kosta mycket plus att det är stor risk för frysta bilder.
Mobilt bredband bör bara användas när man är mobil/resande fot.
När man är hemma så bör man använda trådad anslutning, eventuellt fast radiolänk.
En mobil anslutning är inte stabil.
Mobilt bredband bör bara användas när man är mobil/resande fot.
När man är hemma så bör man använda trådad anslutning, eventuellt fast radiolänk.
En mobil anslutning är inte stabil.
Klicka här för att svara