5 551 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
IP Only och Ownit vad gäller för avtal?
Ownit 100/100 329krZ zapy skrev:1 Februari så det är ju nytt, har du ringt in och sagt att du inte kommer åt portalen?
Ownit 250 Mbit ingick i 2 år vid installation.
Jag uppgradera till 500/500 och betalar mellanskillnaden, Ownits pris är dock 449 för tjänsten annars.
599 för 1Gbps
Man får räkna in kostnad för support i månadspriset tänker jag, Ownit har bra support om det skulle strula tex.
Tycker det är rimliga priser, tidigare hade vi kabel-tv.
1Gbps har prisinterval från 458 till 999 sek hos IP-O
Vad betalar du nu?
Kollade ownits sida så kostar 500/500 489kr.
1000/1000 589kr.
10/10 249kr
Jag får kolla nästa räkning jag får. Enligt hemsidan ska 100/100 kosta 299kr. Var ju isf positiv grej att IP-Only köpte upp nätet.
Oj, var det inte betydligt billigare att ta med abonnemang? om det var samma deal vi fick, ca 8k för installation och 2 års bredband.J JohanLun skrev:...hakar på med en fråga... Mina föräldrar har fått fiber till landet (roslagen) med IPOnly, egentligen behöver vi inte fiber där, då vi har mobilt bredband som funkar bra för när nån är där ute. Men föräldrarna ville både supporta de som behöver (då det var precis på gränsen de fick tillräckligt med anmälningar) och det kan vara bra att framtidssäkra. Därav tog vi INTE nån leverantör (och med det rabatten), vi tänkte låta den vara oinkopplad. Men frågan är, borde man "testköra" att allt funkar så det inte om ett par år när man ska ansluta uppdagas att nåt är felgjort och ev reklamationstid löpt ut? Eller kan man vara säker på att de testar av och ser att de gjort allt enligt boken och fibern funkar perfekt? Morsan sa att fakturan från IPonly kommit nämligen.
klart att priset kan variera men konceptet borde ju lönat sig med att få gratis operatör i 2 år som sen bara är att säga upp?
Gällande anslutningen så ser du om den funkar på "fibermodemet" har den länk vilket den borde ha så ska det fungera.
Njäe, om jag minns rätt var det typ 20 utan abonnemang och 17 el 18 med, stor ö med bro så kanske dyrare än om det är vanlig villa. Förut bodde föräldrarna där kanske 3-4 månader eller mer på sommaren och var ute mycket vintertid. Nu är det bara ett par veckor på sommaren pga ålder. Då är det dyrt med bredband om det kostar säg 400kr/mån i två år för att få 3000kr rabatt. Om man inte behöver det vill säga. Mobila är "gratis" och räcker att kolla på TV med.Z zapy skrev:Oj, var det inte betydligt billigare att ta med abonnemang? om det var samma deal vi fick, ca 8k för installation och 2 års bredband.
klart att priset kan variera men konceptet borde ju lönat sig med att få gratis operatör i 2 år som sen bara är att säga upp?
Gällande anslutningen så ser du om den funkar på "fibermodemet" har den länk vilket den borde ha så ska det fungera.
Jo precis fattar, vi bor i radhus så är ju lättare att gräva oftast och snabbare mellan.J JohanLun skrev:Njäe, om jag minns rätt var det typ 20 utan abonnemang och 17 el 18 med, stor ö med bro så kanske dyrare än om det är vanlig villa. Förut bodde föräldrarna där kanske 3-4 månader eller mer på sommaren och var ute mycket vintertid. Nu är det bara ett par veckor på sommaren pga ålder. Då är det dyrt med bredband om det kostar säg 400kr/mån i två år för att få 3000kr rabatt. Om man inte behöver det vill säga. Mobila är "gratis" och räcker att kolla på TV med.
jag är dock inte med på ditt resonemang med dyrt om 3000 kr i rabatt, om abonnemanget ingår i 17-18k så är det ju vinst att inte behöva betala bredbandet.
Att då ta ett fast pris om 20k är ju dels en förlust om 3000k som ett abonnemang kostar du behöver lägga ovanpå men också 2-3k dyrare för installationen.
Men det förutsätter ju att abonnemanget ingick, men det kanske det inte gjorde.
Mvh
Nix, man fick nånstans 2-3.000 Rabatt på installation om man band sig med ett abb för ett antal hundra per månad... Skulle man velat haft ett abb hade det vart självklart ta rabatten...Z zapy skrev:Jo precis fattar, vi bor i radhus så är ju lättare att gräva oftast och snabbare mellan.
jag är dock inte med på ditt resonemang med dyrt om 3000 kr i rabatt, om abonnemanget ingår i 17-18k så är det ju vinst att inte behöva betala bredbandet.
Att då ta ett fast pris om 20k är ju dels en förlust om 3000k som ett abonnemang kostar du behöver lägga ovanpå men också 2-3k dyrare för installationen.
Men det förutsätter ju att abonnemanget ingick, men det kanske det inte gjorde.
Mvh![]()
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
IP only vs Open Infra?
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
IP-Only
Beställa fiber från IP-only med eller utan TV-tjänst?
Att byta tjänsteleverantör via IP-Onlys portal.
Ip-onlys dåliga installationer
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G