2 414 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ip klass på engelska
Håller på att fixa lite med downlights från aliexpress. Frågade säljaren vilken ip class lampan har. Säljaren förstod inte frågan så jag undrar om någon av er vet vad ip klass heter på engelska. Eller kan skriva här hur jag ska förklara på engelska vad jag är ute efter. Snabbt svar vore trevligt trevlig fredag kväll förövrigt 
IP Code, International Protection Marking, sometimes interpreted as Ingress Protection Marking
IEC standard 60529 sätter ribban.
IEC standard 60529 sätter ribban.
Sedan är det väl knappast troligt att Kineserna har koll på vad det innebär, så ta ev upplysningar från Aliexpress med en nypa salt. OCH kom ihåg att det är du som importör som ansvarar för att "apparaten" är säker, kinesen kanske har ett moraliskt ansvar men inte mer.
Håller med!elmont skrev:
Du får förmodligen inte tag i installationsapparater från Asien som håller måttet tyvärr...
Däremot strålkastare, fläktar och liknande dvs mer "bruksapparater" brukar hålla märkning.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja det kan så vara där dom ska sitta är ett källartak tänkte att det kan bli lite rått klimat där så jag tror inte ip är viktigt men ville kolla ändå!TorpAnders skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden