Hej! :)
Nu har vi bott i vårt hus i strax över ett år och vi börjar bli lagom färdiga på insidan så nu vill vi ta tag i utsidan.
Förra sommaren var planen att se hur trädgården redan är innan vi börjar förändra. Men rätt snabbt insåg vi att vi inte riktigt vill samma sak som förra ägaren så vi drog ner en stooor typ cypress och en här hemma kallad pattagran som tog all sol på vår lilla baksida.
Förra ägaren har inte varit så mån om sin lilla trädgård, så den var rätt igenvuxen, allt var ihopblandat och inget passade ihop. Olika året runt gröna buskar som står ojämnt i olika former, vissa friserade och vissa överväxta. Den stackars gräsmatta som en gång funnits är typ obefintlig både på fram- och baksida.
På framsidan var det rätt plant, en liten lutning ner mot gatan, men gräset hade gett upp. Så vi har under hösten fräst upp det som fanns, och nu lagt matjord och gräsfrön som vi hoppas kommer ta sig. :)
Baksidan är det däremot värre med. Den är inte jättestor, och där står ett förråd i en berså som tar en del plats. Men den är riktig ojämn, guppig och med olika varianter av gräs, ja där det finns gräs. Kan ju även tillägga att gräsmattan ligger typ 70 cm ovanför marken eller vad jag ska säg, då det är stora gamla stenar som ligger "runt gräsmattan på två sidor och häck på de andra två sidorna. Kan nog lägga upp bild imorgon så förstår ni bättre.
Jorden här hemma är inte så jordig eller vad jag ska säga utan mer sandig, riktigt ljus jord som bara dammar. Känns som att inget kan börja växa där. NU till min fråga. Är det värt att ta in ett företag som kommer och gräver och jämnar till? Är det någon som har gjort det och isåfall vad kostade det? Jag funderar även på om det är värt att köpa rullgräs och lägga? Vi spenderar mycket tid på baksidan (och ingen alls på framsidan, därför vi lagt gräsfrön som får leva sitt egna liv) och sen har vi även en hund som älskar att springa runt där bak så känns lite omöjligt att vänta på att gräsfrön ska växa upp,,,
TACK för att ni orkade läsa och tack till er som orkar svara! :)

Lägg in lite bilder på hur det ser ut, hur jorden ser ut, hur långt ned du kommer med en skruvmejsel osv så blir det enklare att svara. =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.