Söker tips efter bra sätt att ta bort ormbunkar som har tagit över min trädgård!
Jag har en tomt som ligger i skogsbrynet med mängder av ormbunkar av olika slag. Ska man gräva bort dem eller vad är effektivast?
Tomten är ganska stening och skuggig , där det ska vara gräsmatta finns idag bara mossa. Det finns även mängder med körsbärsträd,rönn och oxlar., Om jag sågar ned alla träd och får in mer ljus på tomten kommer jag lättare kunna bli av med ormbunkarna?