image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stenmuren i källaren har blivit återuppbyggd. Nu vill jag behandla muren lämpligt för att uppnå "wettlock" och samtidigt vara diff-öppen. Ytan måste dammspärras men samtidigt inte färga av sig. Tips?

M
vattenglas? Natriumsilikat eller "silikat-grund" med andra ord...

Tack, utveckla gärna. Har noll koll.

På bilen är väggarna nytvättade och färgerna träder fram. När det torkar återgår det till grått... I skrivande stund försöker jag tvätta rent så gott det går. En preparat som fixar detta hade varit tacksamt

Tack för super snabbt svar! Med denna produkt kan jag provmåla på de putsväggar som skall eftermålas av silikatfärg så jag ser resultatet innan?

M
Johanl80 skrev:
Tack för super snabbt svar! Med denna produkt kan jag provmåla på de putsväggar som skall eftermålas av silikatfärg så jag ser resultatet innan?
Ja. Mycket klokt!

• Gilla
Johanl80
  • Laddar…
Fick tips av målare att blanda koktlinolja och balsamterpentin. Har gjort ett försök och ser bra ut. Vet ni hur ytan blir efter deb torkat in helt?

M
Johanl80 skrev:
Fick tips av målare att blanda koktlinolja och balsamterpentin. Har gjort ett försök och ser bra ut. Vet ni hur ytan blir efter deb torkat in helt?
Ingen aning, men spontant misstänker jag att denna behandling gör ytan difftät. Någon som vet bättre och kan flika in?

Ju fler man frågar ju fler olika svar. Båtlack, hävdar en förhandlare skall fungera. Vara hyggligt öppen.

Frågan är om det är så farligt att göra en sådan här dubbelmur tät?
Muren består av, stenmur/jord/stenmur.

HELO 40 Är en halvblank, snabbtorkande uretanalkydlack med god beständighet. Lacken lämpar sig får lackering av alla krävande träytor både inom- och utomhus.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skall försöka uppdatera efter vintern och se om denna behandling påverkat något.

Jag lackade med oljebaserad lack, difftät.

Snyggt med lackad stenyta! I värsta fall så flagar lacken om stenen blir för fuktig, men då är det ju något som bör åtgärdas exteriört. Stenen ruttnar ju inte i alla fall :D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.