Hej alla,
Finns det någon som har erfarenhet att bygga med Intressanta Hus från Västerås?
Huset verkar fina och ha relativt hög kvalitet men hur är de att jobba med? Håller de tidplaner? Har de ordning och reda och senare koll på hela byggprocessen?
Ja ni fattar. De är ju en ganska liten tillverkare så man bil lite orolig om det har koll på helheten och ordning på torpet.
Tack på förhand

K KristianmedK skrev:
Hej alla,
Finns det någon som har erfarenhet att bygga med Intressanta Hus från Västerås?
Huset verkar fina och ha relativt hög kvalitet men hur är de att jobba med? Håller de tidplaner? Har de ordning och reda och senare koll på hela byggprocessen?
Ja ni fattar. De är ju en ganska liten tillverkare så man bil lite orolig om det har koll på helheten och ordning på torpet.
Tack på förhand
Hej har inte byggt med intressanta hus men hört talas om dem i nummer tio av tidningen residence finns det ett långt fint reportage om detta lilla familjeföretag som gått i generationer. Även läst lite om dem i olika forum. De har inte byggt massa hus vilket är positivt utan man har hållt det småskaligt med kvalitet och kunden i fokus. Så jag uppfattat det. Många av de större hustillverkarna går i kk för att sedan byggas upp igen allternativt starta upp i nytt namn. Tror att vill man ha något ynikt och förhoppningsvis kvalitativt ska man satsa på en mindre aktör men som samtidigt sammarbetar med bra hantverkare som inte har några underleverantörer utan deras egna handplockade. Husen är säkert lite dyrare än andra på marknaden men kan också ingå lite mera saker i grundutbudet. Sådant är alltid bra kolla upp billigt kan bli dyrt i längden. En annan variant som förstås kräver mera jobb. Rita sitt eget hus med hjälp av en kunnig arkitekt för att sedan handplocka duktiga byggare.
Lycka till

Hoppas inte mitt inlägg vart allt för rörigt. Tänker och skriver samtidigt

Tack för ditt svar. Ja jo jag har sett reportaget och allt ser ju bra ut så och fina hus har de byggt. Och precis som du skriver så borde en liten aktör mer benägen att lyssna på kunderna. De har gjort en del snygga/smarta/enkla designlösningar och verkar plocka ut de där relativt billiga men snygga detaljerna och sätta i sina hus. Sånt gillas
Dock undrande vi mer kring hur de är att jobba med, om de har kolla på alla delar byggprocessen, om de har ordning och reda o så. Där vi varit lite tveksamma.
Tack för ditt svar

• Gilla
depeon
  • Laddar…
Vi utreder den här tråden som misstänkt dold reklam.

Användare KristianmedK.

Jag vill att du fyller i din profil korrekt. Vanliga medlemmar kan inte se informationen i profilen, bara vi som modererar.

/moderator

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.