Är det någon som har provat "Classes" intelligenta hem" kit som använder det befintliga elnätet för styrsignalerna så att man slipper dra nytt? Verkar perfekt att efterinstallera i huset eftersom det kan styrs med PC'n. Hittade tillverkaren på nätet http://www.marmitek.com
Det är X-10 du pratar om, det har funnits i USA sedan urminnes tider. Det började dyka upp så smått i Sverige för ett antal år sedan. Det har sina för och nackdelar med att skicka signalerna via elnätet.