Det finns ingen vänlig själ som sitter på ett överskott av integral gångjärn till Ikeas faktum kök?
Missade såklart att beställa innan tiden gick ut. Har provat med gångjärnen till metod, men det ville sig inte.
 
BirgitS
Om du inte får något bättre svar kan du höra med ställena som säljer luckor m.m. till Ikea-kök, de kanske säljer gångjärn som kan passa t.ex. http://luckoronline.se/gangjarn .
 
Varför kan du inte använda dom nya, har själv satt metod gångjärn på ett äldre Ikea kök.
Ville ha dom nya luckdämparna.
 
P
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Varför kan du inte använda dom nya, har själv satt metod gångjärn på ett äldre Ikea kök.
Ville ha dom nya luckdämparna.
Vill du utveckla hur, vad behövde du göra för förändringar?
 
P Patmark skrev:
Vill du utveckla hur, vad behövde du göra för förändringar?
Inga.
 
P
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Inga.
Köpte och testade idag, man måste borra upp skruvhålen på luckorna samt borra minst ett nytt hål även i stommen.
 
P Patmark skrev:
Köpte och testade idag, man måste borra upp skruvhålen på luckorna samt borra minst ett nytt hål även i stommen.
Du kan använda det gamla som sitter i stommen, passar ändå.
Borrade inte upp något hål i luckorna, är ett klämgångjärn, så när man stänger den lilla luckan på gångjärnen går sidorna ut (om jag minns rätt)
 
P
Bytte du till metodluckor alltså? För det jag gjorde var att sätta ett nya gångjärn på faktumstomme och faktumlucka. Då var borrhålen i luckan för små för styrplupparna (ca 4 mm ist för 8 mm). Och i stommen finns bara vertikala hål, det nya gångjärnet kräver horisontella. Men många gamla gångjärnsfästen för stommen passar ihop med de nya, så har man gamla gångjärn slipper man borra i stommen.
 
P Patmark skrev:
Bytte du till metodluckor alltså? För det jag gjorde var att sätta ett nya gångjärn på faktumstomme och faktumlucka. Då var borrhålen i luckan för små för styrplupparna (ca 4 mm ist för 8 mm). Och i stommen finns bara vertikala hål, det nya gångjärnet kräver horisontella. Men många gamla gångjärnsfästen för stommen passar ihop med de nya, så har man gamla gångjärn slipper man borra i stommen.
Ok Borrade upp för styrtapparna men använde dom gamla fästena (vertikala typen) dom horisontella ligger fortfarande i förrådet.
 
P
Förstår, exakt lika då!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.